Tramsa tillbaka

 

Hej sweeties!

God kväll min vän. Har du haft en fin dag?
 
vinter tid va det  i helgen då 
Då tramsar vi tillbaka en timme solljus och får i gengäld en helsikes massa trötthet och ännu större svårighet att ställa om sig  Ni har väl inte glömt ställa  klockan i natt?? 

Har skrivit om detta förr och hävdar fortfarande att det inte gynnar oss ett smack att vi håller på att alternera mellan de olika tiderna. Snarare tvärtom då det visat sig att vår hälsa tar mer stryk än vad man tidigare trott av denna ynka timmes förskjutning.

Hur tycker ni om detta med omställning utav klockan ??

 
Här va det hallen och vittsjö igen i ljusare bilder idag  förlåt bara lite disiga bilder vet inte varför 
 
Om man ska fixa sej bara att uppsöka systern som ska bli teknolog och sminkös 
Och idag va det färga brynen som stod på listan 
Det blev så bra så 
 
 
Vad har ni  gjort en dag som denna?  
En massa chill här mest . förutom dessa vanliga sysslor då 
 
Ja men idag tyckte nog någon ja va tokig men det bryr ja mej inte om
sånthär gör jag ofta och det blir sååå gott 
Makens goda potatisgratäng , lite god sallad och detta goda kött med grillade grönsakr oxå mummsigt gott 
 
 
 
Nä nu väntar sängen 
 
På återseende rara ni
 
Wishing everyone Good Night and Sweet Dreams
 
Massor med  kramar till er!
 
 
#1 / / blondina:

Jag har vänt på dygnet pga mina nätter jag jobbade, så vad gör man nu? :(

#2 / / Netti Starby:

Jag tycker inte heller om att ställa om klockan och ha en fin dag! :-D Kramis

#3 / / Matilda Berlin:

Jag hoppas verkligen att dom tar bort det nu. Hörde att det var på tal, så håller tummarna =) KRAM <3

#4 / / my:

Jag har inga problem med att flytta tillbaka klockan så jag bryr mig inte så mycket om det faktiskt. Vi klagar ju inte när vi åker utomlands och får ställa om sig haha ;)

#5 / / Eva`s blogg:

Jag har gärna sommartid alltid, absolut hoppas det blir så :) mysigt med grillat he he ha en fin måndag kram gummsan

#6 / / åsa/nalta norland:

Du... jag har icke Din mailadress så att säga, måste ha den för att kunna lägga till Dig... ser ju bara bloggadressen.

Vet Du... Ni har mer snö än oss :D

Vad jag tycker om tidsomställningen det vet Du å jo jag läste kommentaren här ovanför å jo jag reagerar lika jäkla negativt på tidsomställning om jag reser utomlands oxå, min kropp protesterar.

kram

#7 / / Louise:

Men vilken lyx att ha en syrra som kan sånt :D Håller med dig med att ställa tillbaka klockan tycker det är så onödigt och man blir bara ännu mer deprimerad för det blir mörkt så mycket tidigare!

#8 / / Ama de casa:

Det där med att dribbla med tiden hit och dit är precis som du skriver - trams! Hoppas dom bestämmer bort det där onödiga nu...

#9 / / Veiken:

Sommartid alltid - tack!
Snögrillat smakar väl bäst? Såklart!
Önskar att du får en fin vecka. Kram

#10 / / Linda:

Ush för snö, vi har ej fått ngn här än som tur är.
Svar: Ja och så himla fina bilder, sån duktig fotograf!

#11 / / Johanna Utterberg:

Jag märker inte av den där timmen så äsch ;) Vad gott med grillat :) Kram

#12 / / NICOLE:

Äh jag tycker inte att det gör så mycket hehe :) Hade nog sagt annorlunda om jag hade småbarn :) SV: nä fast det samlas ju bakterier, och det är ju lätt att de far av ändå :) Strikt eller inte, ja tycker det låter rimligt :)

#13 / / Jennifer :

DU har det så fint och stilrent hos dig vännen :D

#14 / / Pauline Hurtig:

vad roligt med grillat :D