Inte böja på 6 veckor

 
                
 
Mys är det alltid här på kvällarna  tom sommartid med ljus lite varstans 
 
Tack Tack som allra ödmjukast va gulliga ni är Tack för alla hälsningar 
 
Ni är fler stycken som frågat om min operation och hur den har gjorts och vad som hänt mm 
Nu blev det bestämt att de skulle göra en ny metod som är rätt så ny ska jag säga en omvinklingsmetod  Under operationen sågas en liten benkil ut från skenbenet, för att knät ska få en bättre vinkel och inte bli snedbelastat.  (förorsakad av en fraktur som läkt i fel ställning. Oftast görs osteotomi för att lindra artrossymtom i knälede)n. De vanligaste orsakerna till att man behöver ändra belastningen i knäleden är stora broskskador, broskskador med vinkelfelställning och artros. Artros innebär att det brosk som normalt täcker benytorna i knäleden har skadats och blivit tunnare. Det är en omvinklingsoperation där man vinklar om benet för att avlasta den sjuka delen av knäet. Får inte böja på knät på 6 veckor och inte gå på 3 månader. Är väl ett under i fall jag inte har slagit ihjäl någon innan detta är klart 
en väldig värk och lång rehab så ja nog vet jag vad som väntar
 
                                                                                                                   
 
#1 / / Netti Starby:

Intressant att få läsa om din operation och ha en fin dag! <3 Kramis

#2 / / Ama de casa:

Oj... Det lät verkligen som en jobbig rehabilitering - men klart värt det när du blir bra igen!
Ha en fin fredag!

#3 / / åsa i åsele:

Hm dum fråga, men om Du icke får gå/belasta knät hur sjutton tar Du Dig fram... rullstol?
Tur i oturen att Dina barn är så pass stora, ja hade dem varit i förskoleåldern hade det ju icke funkat.

svar Ingen begravning, kremering/minneslund.

Jag trodde man typ i princip var tvungen att anlita hjälp vid bouppteckning, det är ju massor som ska fixas... tillräckligt med jobb bara att ordna fram de papper som behövs... allt, precis allt stod på min far så nu har vi fått flytta allt från telefon till vatten/avloppsräkning till min mor...

Hur som haver med min icke närvarande syster så är det bäst allt sker juridiskt rätt.

kram

#4 / / Emma Engström:

Intressant att få se hur det går till, och hoppas läkningsprocessen kommer gå bra! Kram

#5 / / My:

Tråkigt att det blev nu precis innan sommaren. Men skönt att det är gjort iallafall! Kämpa på <3

#6 / / NICOLE:

Ohh tungt.. men hoppas det kan bli bättre nu

#7 / / Pauline Hurtig:

åh den varianten har jag inte sett, hoppas den är bra!

#8 / / Ellen Gräntz:

Vad tungt, särskilt såhär till sommaren kanske. Men hoppas det blir bättre snart!

#9 / / Linnea Kinis:

så fin sån där spegelkub! :)
oj, lång tid att undvika böj och gång med knät!