Ni ville ju veta om min lilla drink

 
Min lilla drink var dag Min lilla boost! 
Äppelcidervinäger är ju en gammal beprövad ingrediens Tipset till den här drinken kommer från Thomas DeLeuer som har en grym kanal med massa nyttig kunskap!
 
Men jag läser ju lite olika och inne hos Åse hittade jag min drink 
Har inte prövat den så länge än men ja såg redan att mitt blod tryck gått ner 
Tror ju det har med detta och göra 
 

Vad kan då äppelcidervinäger bistå med? Varför är drinken ra ? 
Jo!

  • Hjälpa kroppen att hålla ett balanserat pH detta i sin tur har en rad olika positiva effekter:
  • Sänker blodtrycket
  • påverkar hjärthälsa
  • detoxar levern o njurar
  • sänker candida bakterier
  • sänker aptit och ökar ämnesomsättning
  • Hjälper insulinkänsligheten så blodsockret är mer stabilt
  • I ett högt kolhydratmål ökar äppelcidervinägern insulinkänsligheten med 19-34% och sänker blodsockret markant så väl insulinresponsen.
  • hjälper kalciumupptag
  • Bra mot halsbränna
  • Bra mot hicka
  • Bra för hud och hår :)
  • Nattkramp i benen
  • Dålig andedräkt
  • Sänker fasteblodsockret på morgonen
  • Är antibakteriellt (mot magsjuka pga bakterier tex)
  • Lindrar halsont pga syran som vissa bakterier inte överlever
  • Lindrar nästäppa pga innehållet av kalium som är slemlösande

Ättikssyra är en karboxylsyra med antibakteriella och svampnedsättande egenskaper som även kan öka din möjlighet att uppta viktiga mineraler.

En del tycker denna är god men fy jag som avskyr äppelcidervinäger så otäckt 
tar ofta i citron i stället för lime och smutar även på en skiva efter var smuttning utav drinken 
 

Jag gör så här:

2 dl ljummet vatten
2 msk ekologisk äppelcidervinäger ofiltrad! BRAGG har en god och bra! HÄR köper jag min!
1 pressad lime
1 nypa himalayasalt och så tömmer jag 2 kaliumkapslar i drinken.
Klart!

 

 
 
Publicerat i Allmänt
Taggar: boost / drink / äppelcidervinäger
#1 / / Petra Olsson:

Låter nyttigt,tycker inte om äppelcidervinäger dock:) men boostar mig med virtaminer o ingefära som jag älskar,kramar vännen o hoppas det är bra idag.

#2 / / Linda:

Så mycket bra saker den gör nytta till,rena hälsodrinken ju😊 Kram

#3 / / Linda:

Men åh, härligt att blodtrycket gått ned.
Svar: Åh ja så är det ju ibland, men du får hålla utkik ifall vi har fler event närmre dig framöver.
Åh förstår det, håller tummarna då.

#4 / / åsa i åsele:

Bra att blodtrycket gått ner.

Jag drinkar ju oxå ;-) typ lite samma lika men ändå helt annorlunda :)

kram

#5 / / Miss Jennifer:

Bra tips v ännen, ska testa den :)

#6 / / Lisa Karlberg:

Jag har druckit det innan (kräktes dock första gången!), men det fräter på tänderna. Finns dock i tablettform också!

#7 / / Louise:

Men låter som en bra drink kanske ska testa ! 😃

#8 / / Louise:

Men låter som en bra drink kanske ska testa ! 😃

#9 / / Ellen Gräntz:

Åh vad spännande, tack för tipset!

#10 / / Pauline Hurtig:

oj vad bra den verkar