6 timmar är INTE Ok att vänta !!

 
 
 
 

 
 

Trodlelidooo  nya veckan! 

Sjukhusbesök hela dagen !
 
Ett litet snabb inlägg och HEj ifrån mej här 
Är allt väl hos dej och veckan har börjat bra? 
Skulle inte vara borta så länge idag men .. tiden drog i väg 
 
Dagen började med ett inplnerat besök hos doktor på vårdcentralen 
Det gick hur bra som helst 
sen hem en kortis inför nästa läkarbesök med min ortopedmottagningsläkare so gjorde min op 
Vi pratar om en eventuell op utav knää igen ny  smärtlindring ch en Kortison spruta rätt in i knät o jag överlevde den fast det va inte mera ha h a
Han är orolig över att mitt onda i benet ska vara en propp sen min op och nu blir jag skickad till röntgen och ultraljud utav knä och ben 
 
 
Sen börjar det hemska innne på akutmottagningen 
6TIMMAR sitter jag där och väntar på en läkare vars besök är äver på typ15 min . 
Detta kan inte vara lätt at man ska vänta så länge på en läkare 
Jo jag förstår visst att de behöver besöka andra före mej som är mera sjuka och de som kommer in med ambulans prioteras men sen då ...... 
inte 6 timmar Tycker synd om de väldigt sjuka även i fall de fick gå in före mej att ligga däär i smitta och ont 
 
Besöket avslutas med att jag får en ny ultra tid om en vecka och proppen kan ha löst upp sej lite självt men vi avvaktar nu 
 
 
Nu kniper ögonen här och så ont så ska ta en tablett och lägga mej bums 
Vi hörs väl i morgon då ? 
Förlåt för långt inlägg i ett 
 
Ha nu  en riktigt god natt raringar!
Hoppas på återseende i morgon igen 
Kram kram 
 
 
Publicerat i Allmänt
Taggar: sjukhus
#1 / / Netti Starby:

Nej vad drygt att du fick vänta i så många timmar! Kramis

#2 / / MALIN:

Men stackare.... fy! Kram

#3 / / Sara:

Men åh vad segt!Kram

#4 / / Dixi Wonderland:

Tråkigt att det tog sån tid :/

#5 / / Annelie:

Håller med dig,,, 6 timmar är inte okej.
Även om ditt inte var livsviktigt,, så är det ändå inte okej.
Som sist jag var på akuten,,, då låg jag läääänge och väntade så mina spasmer i hela kroppen hade ju hunnit lugnat ner sig bra mycket, typiskt, för jag ville han skulle se mig när jag var som värst.
Men, det var hemma innan ambulansen kom..... bara där brister det. :-(

Å på vår akuten får sköterskorna springa runt och bjuda på kaffe/te/choklad... för det finns ingen kaffeautomat för de besökande.
Det skulle de verkligen BEHÖVA, även en matautomat... med någon smörgås eller något sådant.
För blir det T.I.M.M.A.R på akuten,, ja då hinner man ju hungra till sig också.

Ha en jättefin tisdag vännen.. // Kramar om Annelie

#6 / / Ama de casa:

Fy vad jobbigt... Både med det onda och att behöva vänta så länge! Hoppas det ordnar sig till det bästa för dig.

Sjukvården här i Spanien är helt fenomenal. Har (tyvärr!) varit tvungen att uppsöka akuten vid ett flertal tillfällen, men det har alltid gått fort att komma in till doktorn. Problemet är att dom har en tendens att hålla kvar mig där på sjukan när jag väl tar mig för att åka dit. Som mest 11 dagar, men då hade dom åtgärdat problemet helt och fullt när dom väl släppte ut mig :-)

#7 / / Johanna Utterberg:

Åh vad jobbigt.. :( Hoppas du har en bättre dag idag! Kram

#8 / / Amanda:

usch vad tråkigt att du fick vänta så länge!! Så sjukt ju

#9 / / Kattis:

Nej va trist med så lång väntetid, borde kunde gå smidigare tycker man! Hoppas verkligen det löser sig för dig snart med ditt onda ben!<333
Kramar

#10 / / Julia:

Ush så jobbigt!

#11 / / MADDISENJ.SE:

Usch vad jobbigt! Landets akutmottagningar verkar överlag fungera sisådär tyvärr :(

#12 / / Eva`s blogg:

avskyr att vänta så jag förstår dig :( men viktigt ändå så hoppas det löser sig ..hoppas smärtan ger med sig bamse kram <3

#13 / / JoJo:

usch är så trist att man kan få behöva vänta så länge på akuten ibland :(

sv; tack, vad kul att du gillar mina nya träningslinnen! :D jag bloggar när jag orkar och känner för det. förut var det varje dag och flera gånger om dagen, nu är det inte lika ofta. men känner att det ska vara kul och blogga och inte ett måste :) tycker att det är roligare att uppdatera insta som sagt. ja nu har vi varann på insta. kul :) kram på dig!

#14 / / NICOLE:

Åh fy nä det är väldigt lång tid att bara vänta :// Så trist. Men hoppas du får sova gott och vaknar upp vid gott mod imorgon

#15 / / Norahsmamma:

Vad hemskt att du fick vänta så länge. Hoppas at du mår bättre. Kram

#16 / / åsa i åsele:

Å huvva, stackars Dig *kramar om*
Fy att behöva vänta så...
ja Du akuten är som Elin sa inte ett ställe där det går fort utan det är en evigt väntande
kram

#17 / / Heléna:

Det är verkligen segt att behöva sitta på akuten och vänta i så många timmar :( Tråkigt att du ska behöva ha så ont vännen <3 Många stora kramar till dig <3

#18 / / Linnea Kinis:

åh så jobbigt att behöva sitta och vänta i så många timmar!

#19 / / MALIN:

Svar: Tack så jättemycket fina du! Kram