inlagd Midsommar gurka

 
 
Varför inte testa att göra din egna inlagda gurka?
Fri från gluten, laktos,  mjölkprotein och ägg.
 
 
 
ja jag tänkte såhär till MIDSOMMAR  det är så jätte gott till både mat och att lägga på mackan .
Bukar ni lägga in gurka? 
 
Ja   R.E.C.E.P.T.E.T.  har ni fått innan men vet ni gillar det så japp här kommer det 
 
Lägger ofta in gurka och skatterna gillar dem sååå 
 
Du blandar snabbt ihop ättiksprit, vatten och socker och låter gurkan  "vila" några timmar
 
Gör såhär : 
  • 1 liten gurka 
  • 1/2 dl ättiksprit (12% ) 
  • 1 dl socker  
  • 1 1/2 dl vatten 
  •  ev dill till servering 
 
  1. Blanda ättika och socker. Rör tills sockret löser sig. Blanda i vattnet.
  2. Skala, kärna ur och tärna gurkan. Lägg gurkan i ättikslagen ett par timmar.  (  jag kärnar aldrig ur bara skala och skivar  ) 
  3. Vid servering, ta upp gurkan och låt den rinna av. Blanda med plockad dill. Eller bara tar med en gaffel och "fiskar upp" 
Lycka till  med receptet raringar
 
Tack för mysiga stunden ni va här 
 
p.s ber om ursäkt för det "grå " vet inte varför  det blev grått  
 
#1 / / Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv :

Gott med inlagd gurka :)

#2 / / Ramona:

Sååå gott :) Älskar sådan gurka.
Hoppas du får en fin midsommar fina du <3 Varma kramar :)

#3 / / Linda:

Bra tips :-D

#4 / / Mirre Sweetwords:

Oh så gott och trevlig midsommar

Åh låter gott :)

#6 / / My:

Bra tips :D

#7 / / Tove:

Så gott!!

#8 / / Norahsmamma:

Gott och enkelt!

#9 / / frida christina:

Åh vad gott!

#10 / / åsa i åsele:

Happy Midsommar min kära vän, nu vänder det å blir mörkare... ja jag vet att sommarsolståndet var häromdan, men så här Midsommarafton så vet man ju att nu blir det inte ljusare än som det nu är. Vi har ju dock ljust typ dygnet runt fram till i slutet av juli så jag klagar icke riktigt just nu ;-)

Känner mig dock besviken och ledsen, livet kunde typ fått vara roligare... men nu är det ju som det är.

kram

#11 / / elin:

Bra tips och glad midsommar!<3

#12 / / JoJo:

så gott!! :D glad midsommar fina du! <3

sv; jag ska snart åka över till borlänge och fira midsommar med familjen :) hur ska du fira? :) kramar

#13 / / Mikaela:

Så gott :)

#14 / / Heléna:

Så gott!!! Tack för receptet! Min mormor gjorde alltid sådan inläggning när jag var liten och jag har inte ätit det sedan hon gick bort för massor av år sedan. Kram <3