Krämig Soppa!!



krämig underbart god soppa  Blev lite att äta idag oxå

Trodelidooo
Torsdag!

Hoppas allt är bra med er denna kalla Torsdag i februari ?
Här är vi hemma och vabbar med mellan skatten . Ingen försämring idag så vi får se hur det blir i morgon .

Ni är några st som frågar om receptet   på den underbart krämiga kräftsoppan . Så det är klart att jag delar med mej den.

En fantastiskt enkel och god soppa
som alltid går hem !
Funkar både som  förrätt , varmrätt eller  varför inte till kräftskivan

Som vanligt är det på en höft sådär =)
Man kan helt enkelt ta lite efter smak .  Detta är efter ca 4 portioner

1 msk  margarin eller smör


3 st      stora morötter

2 liter  vatten
2 st     Fiskbuljong tärningar
600 gr  Kräftost 17 %
2 dl     Cream faiche  ej lätt
1-2 st  burkar med kräftstjärtar

Salt peppar dill


Gör så här ;

1.   Riv morötterna  grovt med ett rivjärn. Fräs  sedan matfettet och morötterna ihop.

2. Häll på vatten och buljong . Salta peppra efter smak . låt puttra en stund  ( man kan hälla i lite v.mjöl för tjockare soppa om man vill )

3. Rör ner Cream Fraichen och kräftosten . Låt puttra ytterligare en sväng så att osten och creme fraichen smälter

4 Rör ner dillen som du hackat  eller om du har fryst häll i .

5. Rör i de kräftstjärtar  (du skärt i mindre bitar)  ner allra sist före serveringen så blir de godast

Lycka till & SMAKLIG MÅLTID!!



    Publicerat i Recept
    #1 / / JéNnÍéY Love:

    tack=) Njaa det är la sådär. sjda?

    #2 / / t h a i p i n n e n ♥:

    sv; haha jag måste orka!! måste börja om :)



    ojdå, krya på dig !<3

    #3 / / maya lundberg:

    Hej sötis missa inte min tävling där du har chansen att vinna ett presentkort, KRAM!♥



    http://mayaalundberg.blogg.se/category/tavlingar.html

    #4 / / Anonym:

    du om någon trodde jag hade lyssnat när jag förklarade att jag inte mådde bra.. har sagt de så många gånger plus att du har mig på fb. så nej fredagen kommer inte bli bra. tack iaf! inte arg, bara itne i mitt bästa skick just nu

    #5 / / Isacs Mamma:

    Tack söta du ! Önsakar dig det samma!

    ooh vad gott! passar bra i kylan ;). dock gillar jag inte kräftor, men det går ju alltid byta ut :)



    ha en bra helg!

    #7 / / Ida:

    Det såg himla gott ut, mums :)

    #8 / / Linda:

    detsamma :)