Trick or treat

 
Don´t mess with this dead ha ha  :)
 
going from house to house in search of candy and other goodies—has been a popular Halloween tradition
 
Otäckaste spöket ebba  kom på besök 
Jodå här har vi haft myrlingar och spöken och katter mm en salig  blandning utav av alla de slag här på besök idag 
 
 trick or treat, är en dörrknackningstradition i samband med firandet av Halloween, liknande påskkärringar på påsken
 
Har ni haft på  hälsningar hos er ? 
Vi hade även i helgen då en del va ute med föräldrar och så... det va lite yngre små spöken 
 
 
och godis... ja det fick de 
 
Myrlingen felicia  hennes smink hade nästan försvunnit i regnet  = tråkväder som kommit 
 
 
 Sötaste Grann Katten martina va oxå me på  trick or treat
 
Här alltså tre utav "otäckingarna"  som va ute idag de andra hamnade inte på bild Hade åkt hem .
 
 
 
Höstlovet är här !! 
 Så otroligt härligt med 1 vecka utan morgonstress nu. Looove it!!!
Hötlovets första dag började lugnt  då mami jobbade och skatterna va hemma och på fritids 
Sen va det ju dax för att "halloweena" lite oxå  för de små 
 
Hoppas att du har haft en fin helg. 
 
Denna sista dag på oktober är snart till ända 
sitter här vid tv och hör hur regnet bara smattrar mot rutan uach gillar inte regn och glad jag är inne 
Synd om maken dock som jobbar o va på fotboll på jobbet idag Hoppas de fick stå under tak 
 
Helgens jobb äntligen till ända så nu trött ......
Nu invänta gubben sen en god natt sömn 
 på återseende!
Kramar & Kärlek!
 
 
 
#1 / / Fröken Rödlök:

Svar: Att barnen gör det säger jag ingenting om, den grejen skulle jag kunna förstå då jag själv klädde ut mig som barn.. men att anordna fester och dricka sig fulla och klä ut sig, näe ... Men om du säger, alla får vi tycka olika och vad vi vill, det är toppen när det är så :D

Det funkade nu, nu kom jag in direkt på din blogg!

#2 / / Fröken Rödlök:

Svar: Men, många vill vara som Amerikanarna och drar hit skiten.. Hahaha.. Föredrar Allahelgona istället :)

#3 / / Fröken Rödlök:

Svar: Haha, eller hur! Lite som julen, en del vill verkligen vara som amerikanarna med ljusbelysningen på jul.. Herremingud :D

Ja, visst är det vackert på kyrkogården på alla helgona!

#4 / / linda:

wow så fina (läskiga) de är!

#5 / / Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Inga påhälsningar hos oss, rätt skönt att bo i lägenhet 🙈.

#6 / / åsa i åsele:

Finfina små otäckingar :)

Minusgrader å kyligt så det blev väl lite kallt att vara ute två timmar ;-)
Du vet ju hur lite klädd Elin helst är... tvingade henne ta på vinterjacka, protester men hon fick ju inte gå ut annars ;-)

Vi får ju inga besök då inga ungar törs gå vår mörka skogsväg,
Elin å gänget - de var fem stycken - gick inne på samhället.

Jag hade bestämt att kl 20 hämtar jag - Elin tyckte det var tidigt... men hon var hos morfar & mormor då jag kom dit å var väl typ nöjd.

Hur har Du det med förkylning, gallbesvären å onda knät?
Blir det mer ont i knät nu då det blir kyligare?

Jag ska till Osteopaten i Vilhelmina,
J skjutsar då vi icke vet hur jag mår efteråt,
vet ju inte om jag är bilförare ;-)
Elin följer oxå,
en utflyktsdag :)

Ha en fin tisdag, kram

#7 / / Marie:

Söta halloweenmonster och ja ojoj vad godis de fick =D

#8 / / Eva`s blogg:

moaaaa så kusligt he he nej ingen har varit här ...så fina dem är :) hoppas du har det bra kramen

#9 / / Dixi Wonderland:

Igår var det ingen som kom till oss och vi var aldrig hemma under helgen så det vet jag ej om någon var här :P

#10 / / Days by Johanna:

Så fina de är :)

Vilka läskiga :D. Så mysigt med att klä-ut-sig :D

#12 / / Freja Lindsjö:

Så fina :D

#13 / / sandra'':

Men så himla söta dem är, och gud så mycket godis dem fick ihop, Det var ingen som kom hit och knackade på tråkigt nog, hade gjord ordning godis som jag var redo att ge men det slutade med att jag vräkte i mig allt själv istället hahaha!

Kram och hoppas du mår bra <3

#14 / / ajlimullersandvik.blogg.se:

Det var inte lite godis, omg!!!

här har vi haft strålande sol, men de första snöflingorna föll också idag, men sedan blev det sol igen så allt smälte bort ^^

#15 / / Meta:

Ha ha vilka spökfröknar så härliga. Hade inte mycket besök här inte.
Fattar inte varför det är så svårt att komma in på min blogg. Nu har jag skrivit om url på din sida.
Ha det gott på första nov. Hoppas vi slipper snön räcker om den kommer till advent.
Kram Meta

#16 / / Meta:

Testade med att gå in via din länk och då kom jag in till mig. Vet inte om det är för att det är min dator eller..
Hej igen.

Svar: skriver här om du ser. här över ska ja bara kunna o brukar trycka på ditt namn men kommer ingen vart =) kan ju va för det e din egen dator kanske ja kram igen
Ullie Webersköld

#17 / / Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

Du har blivit nominerad till månadens blogg - december på min blogg och just nu är omröstningen startad! ❄️
Tipsa gärna dina läsare, så dem röstar på dig :)