M U M S säger jag bara!!

 
Påskpiffat lite mera  inför den kommande veckan
 
 
Hej Hej  nya veckan!
Hallå påskveckan!
 
God kväll min vän. Hoppas att du har haft en bra dag.
Här vaknade man till regn igen. Uff, vill ha sol och vår i luften nuuu… Jag som hade tänkt spendera dagen ute idag på min lediga dag. Suck !! 
Har ni också sånt där otroligt ruuuuuggigt väder, snålblåst och regn och grått och kallt så in i Norden så man fryser ända in i benmärgen?  usch och tvi .
 Gnäll gnäll gnäll va  ?  :)    Men jag är faktiskt på ovanligt bra humör i dag trots skitväder. 
 
Har ni haft en fin helg? Det har jag haft, både hängt med familjen och gjort lite nytta oxå . 
 
 
Lite mys fika måste man ju bara ha när regnet öser ner utan för . chilla och ha det mysigt
Chillat och gjort lite fix inomhus idag medan regnet smattrade på utanför
Suck .. mörkt är det ju oxå . så jo tända ljus är ett måste idag 
 
 
 
Denna smidiga goda "äppelkaka"
Har lite svårt för det där va det heter  äppel paj äppel kaka o när.. 
 
Men här får ni receptet .. Det blir kvällens tips det!
 
2 ägg
1 .5 dl socker 
Vispas 
 
1.5 dl mjöl 
1/2 tsk bakpulver
äpplen 
skivat smör 
pärlsocker 
 
Vispa ägg , socker poröst. Vispa i resten utav ingredienserna
vispa tills det känns smidigt 
Smöra och bröa en form ( gärna avtagbar botten)
Häll ismeten 
skiva äpplen och lägg över 
strö lite pärlsocker och skiva smör och lägg över 
 
200 gr i ca 30 min. 
M U M S säger jag bara!!
 
 
Godnattkram ❤️
 och trevlig kväll på er!
 
 
 
Publicerat i Allmänt / Recept
Taggar: mat / recept
#1 / / rememberthiis.blogg.se:

Gott :)

#2 / / Ninni - Vimsiga mamman:

Så härligt du har det :) här har vi oxå regn, igår regnade det totalt hela dagen. Blir så trött :( hoppas på vårsol

#3 / / åsa i åsele:

Så fin kanna :)

Hos oss snöar det...

kram

#4 / / Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Exakt samma väder här, sen till råda på allt har jag blivit sjuk. Värk i hela kroppen:( Ingen träning för mig utan idag får det bli en dag liggandes i soffan.
Åker till Småland på torsdag så nu hoppas jag att påskhelgen vill bjuda på vårväder så man kan vara ute hela påsken:D

kramar

#5 / / Linda:

Va fint med påsk fixet!:D

#6 / / Anna - mamma till två prinsessor och en prins:

Vilken smarrig kaka! Nu blev jag sugen på att baka något gott i morgon kväll... fast jag ska ju på föräldramöte.
Trist att ni är sjuka igen. Hoppas de kryar på sig snabbt och att du slipper huvudvärken!
Kramar