Nu är det dax - House Doctor Lampa

 
Trodelidoooo raringar!! 
I flera månader har jag suktat efter glas bubble-lampan från House Doctor varje gång den swishat förbi i mitt flöde.
 
Äntligen för er som frågat... Här kommer beskrivningen :
 
Men om du - precis som jag vill göra en egen så kommer en beskrivning här: 
Egentligen känns det nästan lite löjligt att gå igenom hur jag gjorde eftersom det är rikigt himla busenkelt men jag visar ändå!
 
 
 
Du behöver: lampsladd i textil, stor glödlampa, fiskelina och julgranskulor i plast.
 
Lampsladar finns ju lite överallt i olika utföranden men min köpte jag på IKEA Och valde en vit sladd 
 
 
Börja med att hänga upp lampsladden/upphänget där det ska vara & sätt i glödlampan
Nästa steg är att knyta fast plastkulorna på upphänget! Jag köpte mina plastkulor de som är 10cm i diameter. på skapamer    Sätt ihop kulan , knyt fast fiskelinan i kulan och sen knyt runt lampsladden, man får kolla på originalet hur de sitter och försöka knyta dom i bra höjd. Du kan ju även ha hur många kulor du vill och behöver inte ha som på bilden Ja har 12 st .
 
Knyt dom en åt gången och knyt ordentligt! 
Svårare än så är det inte.
 
 
Just nu en mindre glödlampa men hade större från början som pajade 
 
Jag har valt nu  en glödlampa som inte blir för varm och det är därför inte farligt att ha plasten liggandes mot även om de knappt nuddar varandra på detta viset. Fråga när du köper ljuskällan för att vara säker om du är orolig. 
 
DIY vs ORGINAL 
 
 
Ja man kanske inte ska visa en massa när bilder på den men ja den duger bra hos oss och jag har ändå fått mycket beröm för den 
 
 
Publicerat i Allmänt
Taggar: lampa
#1 / / Matilda Berlin:

Men åhhh! TACK snälla hjärtat för att du delar med dig!! Alltså - fullkomligt ÄLSKAR den lampan!! Kram finaste <3

#2 / / Hanna Karlsson:

Det låter verkligen enkelt. Kul tips. Lampan blev riktigt snygg och vet man inte att det är en egengjord så syns det ju inte. :-) Tycker i och för sig inte att det syns ändå, haha. Önskar dig en härlig torsdag!

#3 / / Pärla:

Oj vad häftigt, visste inte man kunde göra själv!! Tack för tipset, den är verkligen superfin! Kram

#4 / / åsa/nalta norrland:

Så pysslig å skicklig Du är, som sagt Du borde jobba med inredning.
kram

#5 / / Kathrinea:

Men wow vad snyggt det blev! Detta vill jag också prova :D

#6 / / Trollkatt:

Det där blev ju superbra verkligen! Jag blir mer och mer insnöad på att våga testa själv istället för att köpa saker.

#7 / / Therese:

Så fint! Vi funderar på att beställa två av den lampan och ha över vårt matbord.

#8 / / Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Så himla fint :) Tack för beskrivningen!

#9 / / Johanna:

Så fint det blev med lampan!

#10 / / Jennysvardag:

Så roligt att kunna göra en liknande lampa själv. Dessutom så sparar man ju in en helt del på att göra den skälv. Så fint det blev :)

#11 / / Sara Ekman:

Men wow så kreativt! <3

#12 / / Vano:

Vad häftigt att ha en som man gjort själv :)

#13 / / Jessica Högberg:

Duktiga du!

#14 / / Emma Engström:

Alltså wow så snyggt du gjort det! Älskar ju lampan <3

#15 / / Linda:

Grymt pyssligt av dig!!!
Svar: Grymma produkter, kan jag varmt rekommendera!

#16 / / Jenny:

Men wow!!! Verkligen toksnyggt!! Jag hade inte ens sett art denna var hempysslad om du inte hade skrivit det! Nu vill jag med göra en sån lampa :)

Tack för ett super bra tips!!

#17 / / Jenny:

Men wow!!! Verkligen toksnyggt!! Jag hade inte ens sett art denna var hempysslad om du inte hade skrivit det! Nu vill jag med göra en sån lampa :)

Tack för ett super bra tips!!

#18 / / Jenny:

Men wow!!! Verkligen toksnyggt!! Jag hade inte ens sett art denna var hempysslad om du inte hade skrivit det! Nu vill jag med göra en sån lampa :)

Tack för ett super bra tips!!

#19 / / Pauline Hurtig:

så snyggt! :)

#20 / / Petra Olsson:

Snyggt tjejen, Duktig du är ,kram

#21 / / Louise:

Riktigt fin den blev! Duktigt :D Kram!

#22 / / Sarah:

Så duktig du är och den blev riktigt fin :) Ser väldigt modernt ut :)

#23 / / Kamilla:

Jisses så duktig som skapat denna fina lampan själv. Grymt jibbat.

Så roligt att få ta del av detta :D. Du är ju så himla duktig ändå tycker jag som skapar som du gör :)

#25 / / Linnea Kinis:

Supersnyggt verkligen! :)

#26 / / Sara Stödberg:

Den ÄR verkligen jättefin så nu tackar vi för instruktionerna. Du gillar att skapa? Är det något du gillar mer att skapa än annat?

#27 / / Amanda:

Jag tycker ju att det är en jättesnygg lampa och att du har gjort den själv. Wow visste inte att du var så kreativ. Duktig :)

#28 / / MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap:

Så fint! Vilket bra tips :)

#29 / / Michelle :

Det blev ju verkligen supersnyggt . Kul o kunna göra sånt på egen hand :)

#30 / / Marie:

Oh vilka snygga lampor