Min stora Dröm & sorg

 
Idag  har varit en grubbeldag  .. jo ja men ja har ju en del såna dagar 
Hoppas i vartfall att ni haft en bra dag  och att allt är bra hos er 
 
Vad har ni  gjort en dag som denna? 
Här har vi i varfall haft Lördagsfeeling... 
Mello mys så klart och Nej jag tyckte nog inte den va bäst som vann inte ens en utav mina favoriter men ja så är det vi tycker olka Brukar ju ändå ha lite feeling om det där 
ja vi får se hur det går i delfinalerna  har ju ändå hört han varit en utav favvona i veckan så 
 
 
 
Ja  min SORG då ...
Idag va det ett år sen vi begravde min goa PAPPA  ♥
Så jobbigt...  ☹
Det är ju ingen dag man ska tänka på så me ja man går igenom allt och liksom det va så då .. 
Jag kommer ju alltid bära med mej denna sorgen då du inte längre finns här älskade pappa men det är som om jag vill "glömma., förtränga" dessa dagar  och att komma ihåg 
Hur tycker ni det är då någon gått bort ? 
 
Pappa Jag Saknar Dej   ♥  ♥  Tomheten är så stor ♥ 
Vad vore jag utan dina andetag ....
 
 
  
För er som börjat kika in så är Dansband en stor favorit som får mej på Bra humör när livet känns sådär vissa dagar 
Idag va ju en sån dag ... då kan jag lyssna länge och det ger  ett slags ro  
Andra dagar är det lättare att damma med lite go musik 
 
Och ja drömmen om att bli Dansbands sångerska kommer nog alltid va min stora dröm 
 
Publicerat i Allmänt / Min Musik
Taggar: dansband / min musik / musik
#1 / / Lena:

Ett årsdagen blir en sorglig minnesdag. Men jag tror verkligen det är viktigt att tillåta sig sörja och vara ledsen och minnas...en hyllningsdag för din far! KRAM på dig//Lenai Bankeryd

Svar: usch ja vännen man måste tillåta sej o inte bara skyffa undan men ja är inte så duktig på sånt ha en fin sart på veckan o hoppas ni har kryat på er kram
Ullie Webersköld

#2 / / Veiken:

Nu minns jag min mamma och pappa med glädje. Tänder ett ljus lite då och då. Tänker då på dom och det är bara ljusa tankar. Dom första åren var det inte lika ljust! Kram på dig.
Snart ser du ljuset i tunneln - det finns! <3

#3 / / Matilda Berlin:

Skickar alla världens kramar till dig vännen!! Hoppas ni får en supermysig Söndag nu <3

#4 / / Pärla:

Beklagar din sorg, såklart man får grubbla. Sorgen är något man bara lär sig leva med <3
Skönt ni fick lite lördagsfeeling iallafall. Vi kollar inte mellon men hade en mysig filmkväll <3

#5 / / Emelie:

Vi kikade också på mello, så mysigt! Beklagar sorgen, massor med kramar! ❤️

#6 / / Emma Engström:

Kikade också på mello men hade ingen favorit i år, så för mig spelade det inte så stor roll om vem som vann! Kram

Jag sörjer min mormor oerhört, hon dog i oktober och jag tänker på henne varje dag. Jag tror aldrig detta kommer sluta, hon var en sådan stor del i mitt liv. Så jag tänker att det kanske kan vara lika för dig och din pappa. Man år sörja och leva med sorgen, även om tiden går så behöver man inte stressa bort sorgen.

#8 / / Anonym:

Jag har inte följt mellon och jag har lysdnat pp vissa bidrag på youtube. Tyvärr är det inte någon som har fått mig könna WOW. Som tur är vi olika 🤗
Såklarr är det en jobbig och känslosam dag för dig. Skickar styrkekramar 🤗🤗🤗
Annars så kom vi hem från Mallorca igår. Jätte skönt!!
Kram på dig!!
//Biggeros

#9 / / Netti Starby:

Förstår att du saknar din pappa och många styrkekramar från mig! <3

#10 / / Eva`s blogg:

usch ja jag saknar mina båda tungt ibland vännen kram kram

#11 / / My Nordqvist:

Åh kram <3

#12 / / åsa/nalta norrland:

Förstår Din sorg.

Livet är inte rättvist.

kram

En nyfiken fråga, vilken låt hade Du som vinnare?

#13 / / Yasmine:

Hade inte hört sången förut, men den var otroligt fin! Skickar dig och dina en stor stor kram <3

#14 / / Jessica Högberg:

dom säger att sorgearbetet tar ett år från begravningen, sen fortsätter man sakna men kanske inte lika sorgset. klart man får vara lite ledsen på pappas dödsdag<3<3<3

#15 / / Jennysvardag:

Jag tittar inte ens på mello så jag kan inte säga om det är rätt eller fel låt. Så jobbigt att det är årsdagen som din pappa begravdes. Det är verkligen jobbigt

#16 / / Jennysvardag :

Jag tittar inte på mello så jag kan inte säga om det är rätt eller fel låt. Så jobbigt med års dagen. Det är verkligen jobbigt :(

#17 / / Sara Ekman:

Så tråkigt med din pappa! :(

#18 / / petra:

Jag kommer alltid sakna mina föräldrar men minns dem med ljusa fina minnen,jo jag tycker John Lundvik var grym:) kramar

#19 / / Anonym:

Åh så sorgligt. Jag beklagar så mycket fina du.❤️ Jag brukar gå till minneslunden rätt ofta o grubbla o "prata" med min mamma. ❤️

Svar: ja men det är ju så man gör går dit lipar pratar för klart han hör mej <3kram kram
Ullie Webersköld

#20 / / Heléna:

Jag och Calle tittade också på mello igår. Hade nog egentligen inte någon direkt favorit utan snarare några stycken som jag absolut inte kunde tänka mig som vinnare. Vinnarlåten var väl okej. Förstår din sorg efter din pappa. Min pappa somnade in 1 maj 2004 och det går inte en dag utan att jag tänker på honom. Man lär sig att hantera tomheten och saknaden, men kärleken till dem finns alltid kvar och värmen i alla fina minnen. Stor kram finaste du! <3

#21 / / charlottelinden.se:

Usch, jag förstår att sorgen på något vis måste bli extra påtaglig på dagar likt årsdagar! Jag är själv förskonad från att ha förlorat närstående, men jag är livrädd för när den dagen kommer.. <3

#22 / / Johanna Utterberg:

Jobbigt med sorgen och nej, den går nog aldrig riktigt över, jag känner själv att det gör extra ont på årsdagar än idag såhär flera år senare efter att jag mist en närstående <3

#23 / / Ellie:

Beklagad din sorg och skickar verkligen styrke kramar till dig! Tittade också på mello tyckte han som vann var bra!

#24 / / Yela:

Jag beklagar verkligen sorgen över din pappa vännen, skickar dig en massa kramar💕 Måste bara säga också att ditt hem är verkligen så fint, varifrån har du köpt de snygga ljusstakarna?

#25 / / Yela:

Tack för svaret fina du! Ska kika på Wish 😍 Angående att länken går till min gamla blogg är då jag precis förnyat min domän & ställt om inställningarna men de tar lite tid för den att ställa om men snart ska de uppdateras så de länkar till min blogg på Nouw 😁

#26 / / Amanda:

Beklagar sorgen! Jag gillar också dansbandsmusik, är uppvuxen med barbados när Magnus Carlsson var med :)

#27 / / Amanda:

Beklagar sorgen! Jag gillar också dansbandsmusik, är uppvuxen med barbados när Magnus Carlsson var med :)

#28 / / Hannas krypin :

Vad sorgligt att läsa om din
pappas ett-årsdag. 💜
Jag drömmer fortfarande om att bli sångerska ibland. Skulle gärna ställa upp i Idol men har lite för mycket scenskräck för det.

#29 / / Matilda Berlin:

Gahh - nu gick det inte att kommentera på ditt senaste inlägg... Så jag lämnar den här istället! Usch och fy för migrän! Hoppas det blir bättre med nya medicinen vännen! KRAM <33

#30 / / Johanna:

Gick inte kommentera inlägget ovan :(

Trist med migrän och att du inte haft råd och hämta ut din medicin :(

#31 / / Anneli @ spinkfinger.com:

Ett årsdagen är ofta en sorglig minnesdag. Men vet du, det är viktigt att få sörja och vara ledsen <3
(Förresten, ditt senaste inlägg kan jag inte kommentera. Finner inget kommentarsfält)

#32 / / lexochlogan:

Förstår att sorgen är stor, vet inte vad jag skulle göra utan mina förldrar och ettårsdagen efter är extra jobbig såklart. Styrke kramar från oss här <#