Säkerställ att din sista vilja blir verklighet.

 
 
Detta är ett samarbete med Lavendla begravningsbyrå.
 
”Ibland liksom hejdar sig tiden  ett slag.
och något alldeles oväntat sker.
Världen förändrar sig varje dag
men ibland blir den aldrig densamma mer
 
Alf  Henrikson 
 
Ni som följt mej  en längre tid vet ju att vi miste både min PAPPA och goa Svärmor på bara några veckor 
Det är så tragiskt och jobbigt då det sker trots att vi som med pappa vet om detta blir utgången utav denna sjukom Du är ändå Inte alls beredd då det sker  !! 
Det är en jobbig tid och skönt att det finns hjälp att få då man inte heller kanske kan tänka normalt 
 
 Så tänk  oxå i framtiden vet man ju inte vad som händer. ...man känner livet kan ändras så fort 
Du vet inte vad morgondagen har med sej så va TACKSAM för att du är pigg och orkar 
 
Har ni tänkt ännu med testamente och vita arkivet  ?
Jag känner att mitt arv jag lämnar efter går ju till barnen och maken men det känns ändå bra att veta lite. 
Att man redan nu kan skriva i vita arkivet hur du vill ha det på din begravning Kanske någon speciell kista eller några sånger du älskar eller i testamente  ifall någon särskild ska få något särskilt efter dej Det behöver ju inte va något dyrt utan kanske  värdefullt för just  er . 
 
Visste ni att där finns ett företag som heter Lavendla begravningsbyrå, de har rådgivare som hjälper till med begravning och juridik. Man kan be att få en egen jurist som kan hjälpa till frågor eller  funderingar vid  skrivandet av testamente, men också hjälp med tex boupptäckning mm..
De har också en kostnadsfri tjänst som heter Lavendla arkivet, där man kan skriva i önskemål kring begravningen
 
Lavendla finns i flera städer runt om i landet, till och med i lilla Huskvarna. Underlättar ju en hel .när det finns nära dej  Du kan lätt leta upp den som ligger närmast dej i skrollmenyn  på hemsidan
 
"Säkerställ att din sista vilja blir verklighet. Skriv ditt testamente idag med hjälp av Lavendla Juridik Stockholm”.
 
Vänta inte förlänge Vi vet inte alls va morgondagen har att ge 
 
#1 / / MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap:

Jag har inte tänkt på det än men det är ju en väldigt viktig sak!

#2 / / Pärla:

Åh detta är så viktigt! Om man kan hjälpa till/underlätta för de man lämnar efter sig tycker jag verkligen man borde göra det.

#3 / / Matilda Berlin:

Så bra påminnelse ju! Man vet faktiskt aldrig vad morgondagen för med sig. Så tack vännen! STOR KRAM och ha en underbar Torsdag nu hjärtat <33

#4 / / Emma:

Även om man inte vill tänka på detta så år det verkligen viktigt. Jag beklagar också din sorg❤

#5 / / Netti Starby:

Det där har jag verkligen inte tänkt på och vad bra att du tipsar! <3 Kramis

#6 / / Marie:

Sådant här som man inte tänker på och det är så mycket viktigare än man tror. Samt beklagar att du miste dina på så kort varsel =(

#7 / / Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Usch så jobbigt att mista två nära så tätt :( Väldigt bra att bli påmind om detta faktiskt.

#8 / / TwinMom.se:

Jag har tänkt länge att jag ska skriva in i mitt testamente, men inte kommit till skott då jag inte riktigt vet hur man går till väga men jag ska verkligen kolla nu!
Så trist att du förlorat två så tätt, beklagar verkligen!

#9 / / www.twinmom.se:

Jag har tänkt länge att jag ska skriva in i mott testamente men inte kommit till skott, men ska ta tag i det snart!
Beklagar verkligen förlusten!

#10 / / Elin:

Beklagar sorgen. Man vill ju inte tänka på allt det där men samtidigt är det ju nåt man aldrig kommer undan. Bra att veta att allt det där finns. Miste min underbar mormor för snart ett & ett halvt år sen. Saknar henne varje dag & vill ha henne här även om jag vet att det omöjligt.

#11 / / Eva`s blogg:

så sant bra att påminnas kram vännen

#12 / / Fröken Rödlök:

Detta har jag funderat på många gånger! Jag vill ju inte tänka på döden, på min begravning och så vidare, men för mina efterlevandes skull vore det nog bra om jag skrev lite om hur jag önskar min begravning ska bli med speciella blommor, låtar osv... ;) Risken är väl att jag ändrar mig flera gånger om innan jag ligger i jorden då jag aldrig kan bestämma mig.

#13 / / Www.mrskjellstrom.se:

Beklagar verkligen sorgen av era kära.
Väldigt viktig och bra text och väldigt fin dikt av Alf

#14 / / Sara Ekman:

Bra inlägg <3 Inte kul när någon går bort :,(

#15 / / Anonym:

Beklagar!! Finns , men tänk det vill verkligen se dig fixa allt och det kommer leva med dig hela tiden ändå <3

Svar: Tusen Tack ja det är nog så bara svårt att acceptera fortf o man undrar när de ska komma hem <3 <3
Ullie Webersköld

#16 / / Emma Engström:

Så himla ledsamt verkligen, beklagar! <3 KRAM

#17 / / Amanda:

Har aldrig tänkt på testamente och så men väldigt bra tipps

#18 / / åsa:

Absolut. Jag har påtalat detta till min mor...
kram

#19 / / Pauline Hurtig:

bra att du tar upp det, är ju så viktigt men också så jobbigt

#20 / / Hannas krypin :

Lavendla verkar vara ett riktigt bra företag som verkligen kan hjälpa en när det värsta sker. Precis som du skriver så vet vi ingenting om morgondagen.

#21 / / yasmine mamma till dennis och angelina:

vita arkivet är toppen. tycker detta är så viktigt. man vill ju ha sin begravning mm som man själv önskar.
Jag vill vara en del av min begravning - att ta tag i det är så viktigt. så slipper andra oroa sig.
lavendla är toppen

#22 / / Amanda:

Beklagar verkligen det som hände din pappa det kan inte ha varit lätt men det är bra att det finns företag som hjälper till :)

#23 / / Yasmine:

Låter som ett väldigt bra koncept <3 Kram

#24 / / Sarah:

Jag förstår att det är en jobbig tid när någon man har nära dör :( Jag har inte tänkt på nåt angående döden.

Visst är det sådant man ska tänka till på och kring. Jag kommer inte ha någon begravning själv, men mina nära och kära får gärna ha en sång om de vill träffas efter jag är i jorden. Sen testamente behöver jag inte eftersom jag har barn och inte är gift allt går till sonen :)

#26 / / Michelle :

Ne usch för tragiska händelser . De blommorna var riktiga fina💕