Älskade Pappa ♥ och en Dagens med recept

 
Ett litet Hej från mej ....
Allt väl ? Har ni  haft en fin dag?
En jobbig dag här idag Det började redan på morgonen när jag vaknade 
Idag är det 1 år sen pappa gick bort FUCK  - CANCER säger jag bara
Trösten jag vet han har det bättre nu men vissa dagar hjälper ju inte ens det 
 
Så en DAGENS idag blir Hemma lagat Potatismos med köttbullar i gräddsås ❣
 
 
Detta underbara recept hittade jag hos Johanna Toftby vars blogg jag ofta läser 
 
Här kommer det :

Köttbullar

500 gram

Nötfärs eller blandfärs

1 dl

Grädde

1/2 dl

Ströbröd

1

Ägg

1 msk

Dijonsenap

1 msk

Oxfond

1/2 tsk

Salt

Nypa

Svartpeppar

1 tsk lökpulver 

 

Gräddsås

5 dl

Grädde

1-2 msk

Oxfond

1 msk

Lingonsylt

1 msk

Soja

Nypa

Salt och peppar

Några droppar soya 

Knäck ägget och lägg i en skål, rör ner grädden och ströbröd, låt det svälla en stund. Lägg ner köttfärs, dijonsenap, fonden, lökpulver och kryddor. Rör ihop noga, forma sedan små köttbullar Stek eller ha dem i ugnen vilket  du brukar 
Det va jätte gott att steka som jag ofta gör och sen göra såsen i stekpannan me all smak 
Bra med lite smak av köttbullarna till såsen. Lägg sedan tillbaka köttbullarna när du lagt i alla ingredienser till såsen, låt köttbullarna puttra ihop så det blir lite tjockare. Under tiden gör potatismoset. 
mumms säger jag bara 
 
Ja övre bilden ser väl inte så skoj ut men jag lovar det va sååå gott .....längesen 
 
 
 
Vi hörs i morgon raringar då
Önskar dej en fin morgondag kära du 
 
 G.o.d.n.a.t.t.k.r.a.m.!  ♥
Kramar & Kärlek!
 
#1 / / Netti Starby:

Vilket smarrigt recept! Sv: Jag fakturerar via programmet coolcompany. :-D Kramis

#2 / / Matilda Berlin:

Skickar alla världens kramar vännen!! Hoppas du fick tid att tänka på alla fantastiska tillfällen ni haft tillsammans!
Och tack för receptet! Såg verkligen så otroligt gott ut!! <3

#3 / / åsa/nalta norrland:

Sorgen är tung.
Jag hoppas Du får en fin Alla <3 Dag.
Typ så gör jag mina köttbullar, förutom att jag icke har senap eller lingonsylt i maten på grund av allergi.
kram

#4 / / Eva`s blogg:

ja du sorgen är tung o man blir påmind alltid gumman ...ser att ditt glas står med grekisk text he he he alfa :) stor kram på alla hjärtans dag vännen

#5 / / NICOLE:

Åh det är jobbigt med såna årsdagar :( Men så gott det ser ut

#6 / / Sara Ekman:

Åh inte kul med din pappa :( <3

#7 / / Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Så god maten såg ut :) Sorg är inte lätt att leva med... <3

#8 / / Linda:

Tänker på dig...maten ser riktigt god ut!
Svar: Ja det är onödigt, varför skall man vara stygg liksom? Naw fina du. Tack så hemskt mycket!

#9 / / Petra Olsson:

Stor kram på alla hjärtans dag vännen,ja denna sorg e tung att bära ,maten ser jättegod ut, kram

#10 / / Emma Engström:

Beklagar verkligen och skickar en massa kärlek! <3