Ni bad om det och jag glömde

 
 
mango chutney 
Alltså denna mysiga rätt gör vi ofta på helgerna till lite extra mys 
Eftersom ni är några som frågat så delar jag gärna med mej utav den då 
 
Hej darlings!
 
Hoppas allt är väl hos er och ni har en mysig helg 
Snart är det nyår oxå HUR galet är inte det ?? 
 
Tänkte på idag när vi gjord rätten igen kom ja på någon frågade om recept .
Alla förstår inte att man kan gå in på kategori -   RECEPT   men ja ja 
Ni bad om receptet och jag glömde men 
 
HÄR kommer den nu då ..
Denna  goa mangokyckling som jag tiggt till mig receptet på ...
Bara älskar den .... 
 
4-5 kycklingfileer eller en kyckling
1/2 spansk peppar grön eller röd 
2 dl vatten 
1-2 tärningar hönsbuljong
1 msk soya 
1 purjolök
1 dl cream fraiche
2 msk mango chutney
1 st mango 
( någon har rekommenderat burkmango, blir saftigare och godare men har inte prövat en smaksak kanske ) Frysta bitar går ju oxå bra 
 
Dela kycklingen (eller strimla filéerna). Bryn i smör i en stekgryta. Lägg i vatten, buljongtärning och soja. Koka under lock i 15 min. Strimla purjolöken grovt. Rör i purjo, creme fraiche och mango chutney. Låt koka 5 min. Lägg i mangon som delats i småbitar precis innan det serveras..
Servera med ris och extra mango chutney bredvid.
Och  gärna vitlöks bröd till,  kanske lite sallad hade jag inte idag 
 
 
ENJOY!
 
 
 
 
#1 / / Matilda Berlin:

Men mums, mums, mums vad gott!! helt klart något i min smak!!! KRAM <3

#2 / / Linda:

Mango Chutney är ju så himla gott!
Svar: Julen har varit bra och idag åker granen ut. Imorgon är det nytt år det ser jag fram emot!

#3 / / Linda:

Svar: Halloj! Jo jag sökte till farmen och kom så långt som till castingen men förmodligen så var jag inte intressant nog, hehe.

#4 / / Heléna:

Det låter verkligen underbart gott vännen! Tack för att du delar med dig av receptet <3 Kramar <3

#5 / / Johanna:

Så gott. Men jag är sämst på kyckling, är så rädd för den inte skall vara riktigt stekt, så steker alltid för länge :(

#6 / / Pauline Hurtig:

vad fint med riset i ett hjärta :D

#7 / / Netti Starby:

Så himla gott det ser ut och tack för receptet! :-D Kramis

#8 / / Biggeros:

Vill önska dig Gott nytt År 2019
Kram🍾🍾

#9 / / Petra Olsson:

Tack för receptet, tror jag frågade efter det också:)ska göra detta efter nyår. kramar och nejdå rastlösheten är inget ont bara jag som hade svårt att komma till ro,kramar

#10 / / enna:

Löjlig detalj kanske men jag bara älskar när man formar riset fint på tallriken:)

#11 / / NICOLE:

ja det är många som missar kategorierna tyvärr :) Hoppas du får en fin sista dag imorgon (idag..) :)