Slimer gör mej galen !

 
Har tagit in en utav ute lyktorna ( De här fina utelyktorna alla har .. ) 
De är super fina att plocka bort solcellen och stoppa ett värme ljus i lyser lika fint inne me 
Riktigt Höstmys  
 
 
H. A. P. P. Y.  lille - lördag 
Skulle jag skriva men ja klockan är ju över ett som vanligt här så den har passerat till Torsdag hosmej 
Hoppas i vartfall att allt är väl och att ni haft en jätte fin onsdag 
Solen koom faktiskt fram här till slut och det blev jätte fint väder ända tills kvällen 
SÅÅÅ GLAD ja va Älskar denna SOL ! 
 
 
 
Ja men TAck goaste ni 
Jo jag ska nog sätta posters över soffan det går inte ha det som jag har det nu i vartfall så tomt 
 
 
 
Ha ha ja jag skrattar gott  om Barnförlamning när ja läser alla kommentarer ja fick 
Undrar i fall de verkligen trodde på riktigt att man fick det ifall man hoppade i lövhögar?? 
Eller slängde sej i lövhögar, Sparkade i högar,,... 
Eller va allt för att skrämma barnen .??
Vi kom på flera saker... 
ÄT inte omogna äpple du får maskar i magen 
Grimasera inte så med ögonen de kan fastna där så du blir sån sen 
Ät inte snö du får maskar i magen 
 ha ha gud alltså man kan hålla på med alla skrock grejer 
 
 
 
 
Alltså detta "görande" med dessa slimer gör mej galen !! 
Allt tar de oxå ..... schampo, tvål ,raklödder, klister      you name it liksom !! 
 
Har ju sett flera utav er har problem oxå med era små ( Petra, Netti mfl ) 
Ja alltså det är ju mycket som cirkulerar runt detta och man har svårt att ens kojsa när mami säger till 
Tror att det tog en halv timma extra innan ens benen va i sängen  S.U.C.K !
 
Nu är inte frosten långt borta Kanske tom minus här idag för nu är det bara 1 plus här Brrrr Kallt! 
 
Nu dax att sluta de blå för idag 
Önskar Er den allra Bästa Torsdagen 
Med massa kramar och kärlek så klart 
 
Va rädd om er nu 
 
ALL KÄRLEK 
 
#1 / / Netti Starby:

Haha vad roligt att du nämde mig och Petra angående slime och jag har flera kollegor på jobbet som också blir tokiga på sina slimetillverkare. :-D Kramis

#2 / / åsa i åsele:

Här har det inte varit prat om nått slime, kanske har det inte nått Norrland ännu ;-)
Svårt att somna har Elin haft jämt, numera går det i perioder, vissa kvällar vandrar hon ner å upp i trappen femtioelva gånger ;-) kan inte sova, ska på toa, dricka vatten...
Nästan minus 3 nu på morgonen, Elin cyklar fortfarande, fastän vi erbjudit att köra henne :)

svar Jag tar citodon + alvedon på kvällen, inget annat.
Jag är ju överkänslig/allergisk å tål inte vissa mediciner, inte bara acetylsalicylsyra utan även andra ingredienser.
Här har läkarna slutat erbjuda mig annat än värktabletter eftersom jag är som jag är ;-)

Hur har Du i knät nu, har det ordnat sig med fkassan?

Ha en fin torsdag, kram

#3 / / Linda:

Åh vilka fina lyktor du har <3

#4 / / Dixi Wonderland:

Vi hade jätte fint väder både igår och idag :D

#5 / / Anita:

Snygga lyktor! :D

#6 / / Eva`s blogg:

ja jag har hört om det där slimet he he visst funkar din fina lyktor inne :) ja sol hade vi inte men hoppas det kommer i helgen :) stor kram

#7 / / Ramona:

Vår yngsta tjatar sådant om slajm hit och dit och har fått testa en del recept men inte dom med raklödder och en massa annat trams :) Så trött på det. Tycker inte man sa blanda alla möjliga kemikalier. Hoppas du mår fint <3 Kramen

#8 / / My:

Haha äta snö och få mask i magen är den enda jag har hört haha!

#9 / / Ama de casa:

Här fick vi faktiskt regn och åska igår - härligt! Men nu skiner solen igen :-)

#10 / / Sussi:

Det fanns många saker man blev i lurad när man var liten som visade sig vara påhittat :)
Perfekt när man kan använda ljuslyktorna hela året, ute på sommaren och inne på vintern.
Älskade dom höga ljuslyktorna. Vart är dom inköpta?
Kram

#11 / / Biggeros:

Tur jag inte har slime tillverkare hemma hos mig. Jag förstår att de inte vill gå lägga sig. Skönt när solen visar sig. Ska bli spännande att se vad för affisch det kommer upp på väggen🤔🤔🤔
Även när jag var liten kunde man bli närsynt om man satt för nära TV:n och att man fick kramp i poolen/havet/sjön om man hade ätit precis innan.....
Trevlig Torsdag ( lilla Lördag i Sevilla och Jerez)Kram

#12 / / petra:

Haha kul du nämde mig o netti ;) vet du precis i skrivandes stund så har jag barnen och deras kompisar här som nu gör slime:) haha de har tagit slut på pappans raklädder, mitt har jag gömt hehe ,kram

#13 / / Johanna Utterberg :

Haha förstår inte att slime kan vara så roligt? ;)

#14 / / icaibloggen:

Det finns till o med youtube eller om det var instagram jag såg som gör endast slime hahaha! Men ibland tycker jag det e ganska kul att se på, när dem gör sådana där riktigt fina haha! Men inget jag skulle göra själv haha! :) Hoppas allt är bra med dig ! :)

#15 / / Pauline Hurtig:

så fint :)

#16 / / Alice Lindström:

Fina ljuslyktor!

#17 / / NICOLE:

Haha jaa att man kunde fastna med ögonen när man kollade i kors fick jag höra ;) Haha! Och ja det är slime överallt verkligen!! OJoj så kul :)

#18 / / Ljuva Julia:

Här var det frost idag. Hemskt kallt hela dagen faktiskt >.<

#19 / / Gabriella :

Åh såå fint!!

Lyktorna är så fina :D.
Var frost här i morse men sen blev det sol och varmt igen :D. Så himlans härligt :)

#21 / / MALIN:

Ni har det så himla fint! Kram

#22 / / Linda - kusin :

Jodå slime finns i Norrland 😂🤣 inte kommit till Åsele men finns i Övik

Å ja det ska kladdas och ska sittas med ....

Svar: ja men det Har kommit dit då =) alltså gud hade egna pengar idag på stan o va köptes....igen .. slime guud alltså ja blir trött. o imorg kommer detta utökas med lite andra saker hr hemma så den blir större :D
Ullie Webersköld