Flera st som inte alls förstår detta eller vet

 
Vinter tid i helgen då ... 
Då tramsar vi tillbaka en timme solljus och får i gengäld en helsikes massa trötthet och ännu större svårighet att ställa om sig  Ni glömmer väl inte klockan i natt?? 

Har skrivit om detta förr och hävdar fortfarande att det inte gynnar oss ett smack att vi håller på att alternera mellan de olika tiderna. Snarare tvärtom då det visat sig att vår hälsa tar mer stryk än vad man tidigare trott av denna ynka timmes förskjutning.

Hur tycker ni om detta med omställning utav klockan ??

Hej sweeties!

God kväll min vän. Har du haft en fin dag?
Vad har ni  gjort en dag som denna?  Jag vaknade till en strålande höstmorgon, ingen blåst och inget regn, hur härligt på en skala liksom denna solen gör mej så lycklig alltid 
 
Kikar in jätte snabbt för att visa mej lite 
Är inget som helst bra sällskap då ja inte känt mej alls pigg idag 
Fått göra lite ärenden men hade flickorna med som hjälper till så himla duktiga sessor vi har våra hjärtan 
Vill ändå hoppas att ni ska få en fin söndag i  morgon fylld med vila och chill 
 
 Och du, hur ska du fira halloween?  Smygstartar du i helgen, eller väntar du till 31:a? Eller firar du kanske inte alls?  Många gör ju fel i att fira den nästa helg och det mina vänner passar sej ju inte alls. 
då ska vigå till krykogårdarna och tända ljus för dem vi mist och älskar 
Verkar som om en del har svårt med det där 
 
Det är ju såhär att det är flera st som inte alls förstår detta med Halloween och ja det är nytt och det får man ju respektera. en del gör ju då fel att ha festerna på just alla helgona helgen och ja det blir fel 
alla helgona som är nästa helg och det är ju helt fel helt två olika saker så dumt !
 
 
Såhär är det ju ...
 Halloween är ALLTID den 31 oktober vilken dag det än infaller på 
Och vår allahelgonhelg är Alltid första helgen i november så de behöver inte ta fel 
 
 
 
Nä nu ska jag krypa ner mellan de vita igen och vila mej lite piggare 
 
Puss & Kram & Kärlek
Skickar en stor  k.r.a.a.a.a.a.m.    till er goa fina som alltid kikar in så troget så gulliga ni är  ♥
 
 
 
#1 / / Pauline Hurtig:

du har det så fint!

#2 / / Dixi Wonderland:

Vart har du läst det gällande tid? Blir nyfiken då dom sa helt tvärtom på nyhetsmorgon :) Vi ändrar tiden för att få mer ljus. Personligen så påverkar inte detta mig alls :P

#3 / / JoJo:

jag har aldrig förstått varför vi ska ha sommar och vintertid, räcker väl med en av tiderna. hahah :P
ha en fin söndag bruden! kramis

#4 / / Gabriella :

Åh så härligt att vakna utan regn!!

#5 / / Netti Starby:

Jag gillar när vi ställer om till vintertid då man får en timma extra. Ha en fin dag! :-D Kramis

#6 / / NICOLE:

Haha nä jag vet inte med det här med klockan.. man hänger bara med men visst skönt med en extra timme ;)

#7 / / Biggeros:

Jag glömde bort att vi skulle ställa om tiden i natt och vaknade klockan 7 pigg och rask då klockan egentligen var 8.
Jag känner mig inte drabbad på något vis av att ändra klockan
Angående om att fira Halloween så gjorde barnen det i Canada och då inföll sig Halloween många gånger mitt i veckan (skoldag) Oftast följde föräldrar med och vakade under firandet. Sedan att många svenska firar Halloween Allhelgonahelgen är även för mig en gåta// kram

Vi friar alltid den 31 och vi stör ihjäl oss på folk som tar fel på helger :[.
Håller även med gällande klockan tycker inte alls om det där.

#9 / / Kattis:

Att ställa om tid är inget jag gillar kan jag säga och hade till och med missat att vi skulle göra det inatt, men med dagens teknik så löser ju sig det där av sig självt nu för tiden. Brukar alltid bli extra trött av tidsomställningar. Vad gäller Halloween så är det inget jag firar! Kram och ha en fin söndag

#10 / / sarah :

ok var ok

#11 / / Mathilda:

Så fina inredningsdetaljer!

#12 / / åsa i åsele:

Tisdag 31 oktober är det Halloween, det är då barna går runt å tigger godis.
Som sagt det är ju två olika "högtider",
en mer amerikaniserad sed å sen en tradition som funnits i Sverige sedan vi blev kristna.

Däremot så har det varit Halloween disco här för barn, i fredagskväll.

Tidsomställningen, ogillas. Nu blir det mörkt redan vid 15.30 å det är skitjobbigt.

kram

#13 / / Johanna Utterberg :

Märker inte alls av tidsomställningen, blir heller inte jetlaggad när jag flyger långa avstånd så det är ganska skönt. :) Kram