Ja då händer det

 
 
Middags lagnings dax och då händer det 
 
Lite knäpp är jag allt men det underlättar 
Aaron Nevills gamla julcd så mjuk och bra 
 
Älskar denna goda soppa då man känner sej  lite frusen som idag Tycker att man äter ju soppa lite mera på hösen och vintrarna blir inget på sommaren direkt  
Blev så trött här så glömt att säga Att goa Hanna va här på fika idag så mysigt Tankat lite extra energi 
 
 
 
Skulle ta ut varma mackorna ur ugnen och bränner mej ordentligt på plåten på tummen 
Guuuuud sååå oooont det gjorde 
 
Sessorna hjälpte mami fort me kallt vatten och sen is att trycka emot och ha på ett bra tag 
Vi får se ont i kväll men hoppas inte på blåsor 
 
 
Nu miss i nassa och jag är trött 
Hoppas på en god natts sömn nu.  Men så ont nu så ja vi får väl se  
 
Kort inlägg och  på återseende!
Pussar , Kramar & Kärlek!
 
 
Publicerat i Allmänt / På bordet
Taggar: food / höst / höstmys / mat / på bordet / soppa
#1 / / Lena:

Aj då! Inte kul att bränna sig!!!! :-(
Mysigt att spela en skiva som gör en lugn. Mycket av de gamla julskivorna är rikrigt bra! Jag älskar ju Bing Crosbys, Frank Sinatras och även den nya killen med sammtsröst jullskiva: Michael Bublé! Den skivan är jättefin med lugn musik. En kompis spelade den o jag köpte den på stört, rekommenderas! Sen har jag svenska artisters julsskivor; EMD (med Danny Sauceso) , Sarah Dawn Finer och Peter Jöback o Carola. En hel låda nu med julskivor. Wonderful.
Soppan såg fantastisk ut!
Ha de bäst!/ Lena i Bankeryd

Svar: tack tummen är sådär inga blåsor blev men ont som helv.. :D <3michael buble har ja hört tror ja me fin röst o gillar ju sånda där goa röster o ja samma som du säger frank o bing o de där . älskar såna goa . Hoppas du ska få en fin helg va det nu det är på vidablick ? åker nog inte i år känner ingen som dår där nu . Brukar du gå ? kramizar o fin lördag
Ullie Webersköld

#2 / / Netti Starby:

Vad mysigt med julmusik och maten ser riktigt god ut! :-D Kramis

#3 / / Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Nej usch alltså, det gör ju så himla ont att bränna sig! Håller tummarna för att du slipper blåsor :)

Ah då :-o, Men det är mysigt med julmusik och maten ser god ut den med :).

#5 / / Dixi Wonderland:

Hatar när man råkar bränna sig :(

#6 / / Christer:

Såg ju gott ut det där :)

#7 / / åsa i åsele:

Aj så ont att bränna sig, huvva, jag hoppas det känns bättre idag.

Soppan ser god ut, är det en "jag tar vad jag har"soppa eller går Du efter recept?

Julmusiken får vänta ett tag :) liksom glögg, julmust och pepparkakor :)

Vet Du jag funderar faktiskt på att själv skriva ihop hur jag vill att det ska bli på min begravning, då vet ju de efterlevande å ingen behöver fundera å eftersom jag icke tillhör svenska kyrkan blir det ju icke en kyrklig begravning.

kram

#8 / / Kattis:

Ajdå! Aldrig kul att bränna sig, hoppas tummen mår bättre idag! Mysig att laga mat till bra musik och maten såg ut att vara riktigt god!:D Kram

#9 / / NICOLE:

Så mysigt, att laga mat och lyssna på fin musik :) Ha en bra helg!

#10 / / Johanna Utterberg :

Så gott med soppa denna årstid :) Hoppas det gick bra med tummen! Kram

#11 / / ajlimullersandvik.blogg.se:

Ja soppa och gryta är så himla höstigt och vintrigt :) Mysigt till och med, om man inte bränner sig ^^

#12 / / byfideli:

Hej! Jag såg din kommentar på Nouw och jag vill super gärna bli länkad i dig blogg/Byfideli

#13 / / Eva`s blogg:

lite små mysigt med julmusik jag har bara jobbat inte ens bloggat :( men så blir det ibland du vet ju själv kram kram

#14 / / icaibloggen:

Sv: ja alla dessa appar hihi, så många att hålla reda på så man vet varkens ut eller en nuhahaa! :)

#15 / / icaibloggen:

Sv : Ja alltså jag tror man skulle bli mörkrädd om man fick veta hur många timmar/dag man använder till att vara ute bland sociala medier faktiskt, lite pinsamt haha! Snap älskar jag :D

Stackare, sådant gör så ont! Hoppas du slipper sådan blåsa!!

Allt bra med dig annars? Kram

#16 / / Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Såg gott ut :)

#17 / / Pauline Hurtig:

ajaj så ont att bränna sig!