Grilltime & Tips

 
 
VÄLKOMMEN JULI =Sommarmånaden!! 
Hemma igen efter en härlig mini semester
Ja det är väl inget som säger den behöver va lång Denna va så välbehövlig och härligt att bara komma hemma ifrån  i en annan miljö lite     Särkilt för mej nu
En härlig resa med kärlek och min goa lilla familj sååå härligt !!  = LYCKLIG  
Längtar redan tillbaka klyschigt ja vet men ja så är det ...
 
 
 Grilldax! Tips på bra marinad! ?? 
 
 
 
 
 
 
Idag va det kött och jo jag hade en bbq sås till marinad men ibland... man blir så trött på den 
Vi grillar ju ofta både kött, kyckling, lax mmm så bra tips emotages  gärna 
 
Tips till er då : 
 
Potatisgratängen är sååå god 
Det är TINA NORDSTRÖMS omttalade  Gillar den verkligen Testa !! 
 
 
 
 
 
 
 
Finaste sessorna på bild Prinsen åt inne  ( tråkmåns)  och pappi kom inte me på bild samma som mami som oftast tar bilderna ... så är det . 
 
 
 
 
 
 
VÄLKOMMEN JULI 
Önskar dig en riktigt härlig  Söndag och en fin start på juli! 
Kramar & Kärlek!
 
Publicerat i Allmänt / mat / uteplats
Taggar: baksidan / blommor / food / grilla / mat / sommar / uteplats
#1 / / Annelie:

Mums för grillat, det ska vi äta idag.
Gillar också potatisgratäng, fast jag gör en helt annan.

Ha nu en riktigt mysig söndag.. // Kramen Annelie

PS. Fina bilder som vanligt... DS.

#2 / / Ramona:

Det är ju så gott med grillat :) Och gratäng är en favorit.
Vi hoppas på en härlig juli månad och jag hoppas vädret blir lite stabilare än det varit :) Men idag ska det i alla fall vara sol och varmt, det tackar vi för <3
Kramen

#3 / / Linda:

Jag älskar den här marinaden: 5 msk Honung, 5 msk senap, 5 msk olivolja, peppar, salt, 1 gul lök (finhackad), 1 vitlöksklyfta, 2 tsk paprikapulver, 2 tsk oregano, lite tabusko, lite chilli (mixa allt i mixer)
<33

#4 / / Eva`s blogg:

Ja du vi har inte grillat ännu, men det kommer har ju en elgrill på balkongen så tiden kommer, det ser gott ut det ni har där dock äter jag inte lamm, kan inte :( lilla lammet ha en toppen söndag stor kram fina du <3

#5 / / elin:

Bra tips!<3

#6 / / Mirre:

Hur långt har ni till Smögen. Samt så gott det såg ut

#7 / / Mirre:

Hur långt har ni till Smögen. Samt så gott det såg ut

#8 / / Ama de casa:

Såg verkligen härligt - och GOTT! - ut :-)

Ha en skön söndag!

#9 / / ajlimullersandvik.blogg.se:

så härligt med grillat! I stugan brukar pappa grilla åt oss, han är duktig :D

#10 / / åsa i åsele:

Grillat är gott :)
Vi grillar ju rätt ofta vi med ;-)
Lamm har jag typ aldrig ätit, majskolvar är inget jag direkt väljer,
Gillar icke majs :) yes jag är kräsen :)

Skönt att få komma hemifrån å bara njuta av att vara ledig, inga direkta måsten.

kram

#11 / / Jennifer:

Sommarmånad.. men var är värmen? :( VI har mer höstväder här än sommarväder :(

#12 / / elin stridh:

tack, ja men verkligen :D så välbehövligt :D

#13 / / LIL BABUSTYLE - Here's my story:

Åh, härligt att höra att du haft en så bra minisemester! Det förtjänar du! Och så gott med grillat!

#14 / / Johanna Utterberg:

Åh vad gott med grillat!! :) Så mumsigt. Hoppas du har en fin söndag! Kram

#15 / / Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Åh vad sugen jag blev på grillat nu, haha!

#16 / / Kattis:

Åh så gott med grillat, nu blev jag ju jättehungrig!:) Härligt att er resa blev så lyckad! Kram

#17 / / Jennifer:

Svar: Tack vännen! Det går bra på jobbet :) Jag har lite svårt för en av avdelningarna så ska ringa enhetschefen imorgon och se om någon annan kanske vill ha mina pass där.. Kram

#18 / / Anita:

Så gott med grillat!! :D

Svar; Åh, Uddevalla åker vi alltid förbi när vi åker till sommarstället. Vi har huset på Orust :D kram

#19 / / Netti Starby:

Så mysigt och det ser verkligen gott ut! :-D Kramis

#20 / / Hemljuvligahem:

Ser riktigt gott ut. Härligt när det e grillväder. Ja ny månad, gud vad dagarna springer iväg. Kram

#21 / / Sussi:

Så gott det grillade såg ut :)
En god marinad är den som det stor for chicken på. Den använder vi både till kyckling och kött. Supergod.
Kram

#22 / / Gabriella :

Såå mysigt!!

#23 / / Petra Olsson:

Grillat e godast:)
Tycker om kalla såser till grillat kött . fisk typ tzatsiki.
kramar o god natt.

#24 / / Norahsmamma:

Mums, ni ser ut att haft det trevligt!

Åh så gott och trevligt :D

#26 / / åsa i åsele:

Hm... okey då ;-) Du skrev icke lamm utan det var nog mmm som lurade mina ögon att läsa lamm :D

Men mitt gnäll över majs/majskolvar kvarstår :) det är icke gott...

Idag regnar det, + 12 grader varmt.

Elin har "dag-läger" på Stallet, idag å i morgon, skoj, men vädret hade ju fått vara mer samarbetsvilligt.

kram