Snabba frallor

 
 
 
 
Lovade ju receptet både här och på Instagram så nu kommer det här då 
 
 
Snabba och goda frukostfrallor utan jäsning är verkligen grejen för oss på slöa helgmornar.
 
Gör så här:
5 dl mjöl av valfri sort (jag kör hälften graham och hälften vete).
1 msk bakpulver
1/4 tsk salt
2 msk sirap
2 1/2 dl vatten

Rör ihop allt och rulla ihop till runda bullar. Klä en plåt med bakplåtspapper och lägg bullarna på. In i ugnen på 200 grader i 12-15 min. Ät dem ugnsvarma med ost och sylt!

Lycka till  med receptet raringar
 
 
Tjingeling,
Skönt med ledig dag. Här hemma har vi slappat runt i myskläder och inte gjort någonting.
 Försöker dock fixa lite mera med nedläggningen utav julen 
HAPPY WEEKEND fina ni 
Hoppas att ni hinner njuta och mysa  

Önskar dig den allra bästa lördagen fylld av härlig avkoppling! :)

 

Kramar & Kärlek!

 
Publicerat i Allmänt / Recept
Taggar: baka / recept
#1 / / Boel:

Frallorna ser helt fantastiska ut :D

#2 / / sandra*:

Tack för receptet :D jag älskar verkligen nybakat bröd, ska testas =) ha en härlig lördag kram <3

#3 / / Therese:

Tack för receptet :D De ska jag och Casper baka nästa helg när han är hemma :D

#4 / / A M:

Mums! Tack för receptet :D
sv: Åh lyxigt! Jag vill prova det någon gång!

#5 / / Anonym:

Jag ska baka dem på måndag min lediga dag!!! Men har du haft dem i såna där muffinsformar????/ kram å tack Lena i Bankeryd

Svar: Det är lite olika men hade dem idag i muffins form stor du vet . men det går bra vilket som . Tycker du ska pröva man kan ha vilket mjöl som vet inte om ja kom ihåg o skriva det kram finis ha en fin söndag
Ullie Webersköld

Men mums så gott! Nästa helg när sonen är hemma ska jag baka bröd på morgonen. Blev inspirerad nu :D.

#7 / / Anonym:

Tack tack 😍

Svar: vassegoo <3
Ullie Webersköld

#8 / / Hanna:

Åh så goda de ser ut! Tack för tipset!

#9 / / Malin:

Åh vad smart med bröd som inte måste jäsas! Ska testa i helgen. Tack för tipset!

#10 / / carolin:

va gott :)

#11 / / Mie Evnice:

Ser riktigt gott ut! Detta måste jag testa.

#12 / / EVELINA:

Ser jättegoda ut! Tack för receptet!

#13 / / Mirre - Sweetwords:

Oh så gott

#14 / / Hanna Karlsson:

Vad goda de ser ut!

#15 / / Maria Barlöv:

Hoppla! Ser fantastiska ut :) tack för tipset!

#16 / / Linda:

Men åh vad smidigt! Måste testa såklart!

#17 / / Jennifer:

Så smarrigt det ser ut!

#18 / / Jennifer:

Tänkte att jag skulle maila dig angående förslag om samarbete, men fann ingen mailadress. Du är varmt välkommen att höra av dig tillbaka till mig via mail, så berättar jag mer om mitt förslag :)