Härmapa

 
 Vår uteplats på framsidan 
Japp då va jobb helgen slut för denna gången ...
Trött som en liten gnu sitter hon här och ska snart ner mellan de vita igen 
 
Trodelidooo Bästa ni !!
 
Har ni haft en fin helg då ? 
HÄRMAPAN dårrå ....
Ja det är sådär jag brukar inte bry mej särskilt mycket när andra "härmas" med saker utan tar det mer som en komplimang men i bland så går det lite långt.....
 
 
Härmapan bor här på vår gård bara ett stycket här ifrån och hon har härmats så fort jag satt ut något på vår framsida uteplats .     en ny lykta - då gör hon det      En pumpa  - då gör hon det       Ljus - då gör hon det
Det sista nu som ja tyckte kändes sådär va skridskorna
Ja själv såg ja något liknande i en inredningstidning och det va en krans med skridskor inuti
Då gjorde ja denna nedanför . Lite grönt granris under i en hög sen skridskor
NU när jag går förbi hennes har hon gjort typ en LIKADAN Härmapa kallas det då tycker ja !
Det kändes att nu ... liksom räcker det . va blir nästa gång då ???  
Eller Överreagerar jag tycker ni ? Hur hade ni känt?? 
 
 
 
Ja men så fin är inte min och inget speciellt men ja ville va lite "egen liksom " 
Ja  ja va ska man göra åt det liksom ?? 
 
Så va det dax för NAKNA Sanningen som de säger....
Japp ni som är så underbara och ger så fina komplimanger om min toa  i förra inlägget..... här är den "FULTOAN"  som vi säger 
Denna toan är på övervåningen hos oss Det största badrummet med badkar 
Detta fick vi inte om gjort då vi flyttade in och jo det är sååå tråkigt och fult. 
Ska väl se om vi kan fixa lite till där inne sen men .. Avskyr den blå fula mattan och kan inte ha mattor där inne då katterna river runt i dom  ... suck 
 Japp nu fick ni se fultoan även ifall vi helst inte visar den  och jo jag älskar ju BRÄDAN på badkaret
Där kan man fixa lite mys 
Så naturligt vis vid visning utav badkar och badrum visas bara hörnet det vita och fina med brädan annars he he  
 
 
Nu ska ni inte tro för att ja sa Härmapan här uppe får ni inte fixa en bräda.....  utan jo jag har ju sagt till er flera st utav er
Gör en lika dan bräda det är så himla mysigt när man ligger där och annars oxå  Lite ljus och lite mys på 
Ett tips ifall man inte hittar en gammal som min .. Man kan ta en nyare lite bredare och "klä den " med decor plast ni vet . Det är oxå fint  Bra Tips va??  
 
Sov så gott nu alla fina 
Ni kikar väl in i morgon igen ?? 
Hörs då 
 
 
 
 
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Shahrzad Garoosi:

mysiga bilder

#2 / / ajlimullersandvik.blogg.se:

Tycker din"Fultoa" ser helt normal ut! Angående härmapor så kunde jag personligen inte bry mig mindre, särskilt som det inte är något att göra åt - folk får ju ha det som de vill, oavsett var de tagit inspiration ifrån.

#3 / / Netti Starby:

Vad pinsamt för henne som härmar dig med allt men det är du som har bra smak! :-D Kramis

#4 / / Eleonora Adriana ♥:

Men haha vad störande! Är väl inget om någon härmar lite, men om hon härmar precis varenda detalj känns det ju nog irriterande när man inte får vara lite egen!
De skulle ju bara kännas pinsamt, elakt och "stalker" eller hur man ska säga att göra exakt likadant som nån annan för varje ny sak :S

#5 / / åsa i åsele:

Tänk så här min kära vän, Din härmapa till granne gillar det Du gör och får inspiration av Dig, Du är hennes ledstjärna :)
Se det som en komplimang, även om härmapan nu är en "Stalker" ;-)

kram

#6 / / Amanda Jona [SPONTAN]:

Försök istället tänka på att grannen tycker det du gör är så fint att hen inspireras av dig! :)

#7 / / Bella:

Fint inrett!

Vänd på saken och tänk att du är en inspirationskälla :). Då känns det mycket roligare om någon har lika som sig själv. Tänk själv att få inspirera andra, det är ju en jättefin sak att kunna göra :).

#9 / / Linda:

Så fint!!

#10 / / Annelie:

Hihi,, räknas min "sittbräda" som jag måste ha då jag duschar...??
Kan jag ha den som mysbräda måntro,, de FÅ gångerna jag kommer ner i badkaret och KAN bada...?? *L*
Nääee, skämt åtsido.
Vi har också ett fruktansvärt tråkigt badrum, äckligt på nå vis, med våtrumsmattor på både vägg och golv.
Vi skulle vilja ha helkaklat,, men då höjer de hyran med drygt 600;- och det tycker vi är ockerpris,, så då får vi nöja oss med dessa mattor på vägg och golv.

På tal om härmapan,, jag skulle inte hålla käften till henne, jag skulle bli duktigt irriterad på henne.
På tal om att härmas.
När jag växte upp så hade vi grannar, vars frun skulle ha allt mamma och pappa köpte,, bytte de kyl, frys, diskmaskin ja då skulle hon ha nytt också. Till slut kom hennes man in till mina föräldrar och ber mamma och pappa lugna ner sig med köpen, för han orkar inte hinna med.
Snacka om att vara en HÄRMAPA.
Sjukt hur folk kan vara sådana,,, jag personligen tycker det är roligt att ha något eget.

Ha en jättefin fortsättning på denna måndag.. // Kramen Annelie

#11 / / A M:

Du är så kreativ, hon kanske är avis på att du gör så mycket snyggt?! ;) Ta det som en komplimang, vet att det är svårt dock!
sv: Nej jag har tyvärr inte kollat mello alls i år. Har bara hört en och en annan låt på spotify :D Har du hittat någon nu då som du gillar? :D

#12 / / Kattis:

Förstår precis hur irriterande det känns för dig att hon härmas men samtidigt är det ju som du skriver en komplimang att hon vill ha allt likadant som dig. Men lite pinsamt att hon inte verkar ha några egna ideér...tycker du verkar ha många fina och kreativa ideér iaf och din framsida är så fin!:)
Kram

#13 / / Sussi:

Den där "fultoan" var ju inte speciellt ful :)
Visst är det en komplimang när någon vill göra det man själv gjort men visst kan det gå för långt också. Vissa saker kanske man vill vara själv om. Men fortsätt ta det som en komplimang. Du gör något fint som din granne inte kan låta bli att efterapa. Ett bra betyg på inredningsfronten :) Kram

#14 / / Petra:

Haha vilken liten härmis nästan otäckt jue😝Ja men din badbräda måste jag apa efter ☺tror även de finns på byggvaruhusen nu ,kramar

#15 / / Mirre - Sweetwords:

Ässschh får skaka av dig det bara, hon tar inspo från dig sträck på dig