Friday Feeling & läkarbesök

 
Snapshot från vardagsrummet
 
 
Hellloooooo Darlings!!
 
Fredag igen och helg. Känns som veckan gått fortare då jag va ledig i måndags oxå  efter min jobb helg 
Denna helgen är det makens tur.. tråkigt på sätt och vis ..... 
 
ÅH som jag älskar fredagar!!! Särskilt när man har en ledig fredag som denna 
Blev tidigt upp ändå för ett läkarbesök .. (vill helst inte ha så tidigt som 8 en dag då man är ledig )  
 Jag som gillar att strosa runt i morgon rock läääänge.
 
Hoppas allt är väl  med er  i solskenet!  
Så underbart att vakna till en klarblå himmel Guud så glad jag blir !! Man rent utav "suktar såå " efter denna sol och blir överlycklig utav den . 
 
Läkar besöket då :
 
Jodå han lyssnade på lungor och gick igenom mej då jag varit förkyld i över 3 veckor nu 
Ja du har nog Bihålinflammation  men cpr visar bara 11 och man ska ha 12 för pencilin !!!
alltså ja men .... ?? ... Kom tillbaka om en vecka om det inte går över ..... suck 
Mina remisser till ortopeden han skulle skriva  dem i nästa veck OM han inte glömmer denna gången oxå !! 
 
Allt känns S.U.C.K ...Då ja vet han glömde dem förra gången så ser det inte ljust ut . 
 
Så trött så  kommer somna  så snart ja lagt mej ,... men ville passa på att skriva till dig innan jag tackar för idag
Önskar dig en magisk dag fylld av glädje:)
Hoppas att underbara lördagen har med sej SOL !! 
 

Sov gott vackra Du. Vi hörs i morgon hoppas jag 

All Kärlek ❤️

 
 
 
 
 
 
 
 
#1 / / Linda:

Juste, man får inge penicillin för bihålor längre, enbart nässpray :/// krya!!

#2 / / ajlimullersandvik.blogg.se:

Men åh, så besvärligt för dig, det lät inte som ett bra läkarbesök!! Angående mitt läkarbesök och hålet i hjärtat så är det inget farligt, man gör inget åt det utan håller bara koll så det inte förändras åt det sämre. Det kan "växa ihop" eller vara kvar eller bli större - blir det större får man äta medicin och sedan är det inte mer med det. Så jag är inte orolig, tycker mer att det är lite märkligt att aldrig någon har märkt det tidigare :P

#3 / / Annelie:

Åååååå.. jag suckade när jag läste ditt inlägg nu.
Sjukvården idag,, vad har HÄNT..??
Vem är det som säger att just DU inte är denna "udda" patient som behöver penicillin vid 11 istället för 12.
Om de kunde skippa denna läkarboken någon gång, och gå på vad PATIENTEN säger.
Jag tror min läkare också har glömt, att han skulle ringa upp mig. Nu beställde jag en tid till honom via mina vårdkontakter istället, så jag får träffa honom.
Men, än har jag inte hört något.
Han har ju även blivit chef för vårdcentralen, så han jobbar ju inte som läkare så värst mycket numera.. :o((

Ha en jättefin lördag... // Kramen Annelie

#4 / / Petra Olsson:

Men vilken mupp till läkare.Har du nässpray då? ha en fin Lördag kramar

#5 / / åsa i åsele:

Vissa läkare borde gå en kurs i empati,
att dessutom glömma att fixa remiss är ju nästan straffbart ;-)

Nu är kanske det inte bra med för mycket användning av antibiotika,
men då det behöva å med tanke på Ditt jobb, Du riskerar ju att smitta Dina vårdtagare, så borde det vara mer fokus på att förhindra sjukdom.

Jag hoppas Du har en fin lördag, kram

#6 / / Netti Starby:

Men usch vad jobbigt du har det och vilken dum läkare! Kramis

#7 / / Days by Johanna:

trist med bihåleinflammation, har du provat med naxonex nässpray, det hjälper rätt bra.

#8 / / Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Åh en massa krya på dig ❤

Verkar helt fruktansvärt för dig :(

#10 / / Therese:

Krya och hoppas du har en bra helg <3

Svar: Vi har bestämt att vi ska känna av lite hur det känns det här med distans, vi vill inte gå in i något nu och sen kanske upptäcka att vi verkligen inte klarar av det och så blir vi sårade igen, så vi känner efter nu ett tag och sen pratar vi och ser hur det känns för båda :)