Försov dej inte

 
 lite höstig mysig - Ljus i massor överallt 
 

Då tramsar vi tillbaka en timme solljus och får i gengäld en helsikes massa trötthet och ännu större svårighet att ställa om sig nästa vår.

Har skrivit om detta förr och hävdar fortfarande att det inte gynnar oss ett smack att vi håller på att alternera mellan de olika tiderna. Snarare tvärtom då det visat sig att vår hälsa tar mer stryk än vad man tidigare trott av denna ynka timmes förskjutning.

Hur tycker ni om detta med omställning utav klockan ??

Ja va rädd att försova mej  i allt med va klockan heter Trots detta att man får en timma extra men den timman tyckte jag mest att ja bara halv slummrade 

Är alltid rädd att försova mej då jag jobbar helg fattar inte detta sover som en kratta 

 

Usch ja ja nog tramsat här 

Nu dax för andra passet på jobbet Den omtalade Delade turen ingen gillar blää inte ja heller 

Önskar dig en super skön söndag! :)

Kärlek & Kramar!

 

 

 

Publicerat i Allmänt
#1 / / Therese Bjärstig:

Här tackade vi för den extra timmen, mer tid med långväga gäster! Och så vacker du har det 👍🏻

#2 / / yasmine%20mamma%20till%20dennis%20och%20angelina:

tackade nog också för den extra timmen även om jag var vaken hela natten. men men.
Nu ska jag börja laga mat snart är så hungrig.
kraaam

#3 / / åsa i åsele:

Klockomställning & delad tur är ju dumheter...

kram

#4 / / Amanda:

Jag tycker mest det är jobbigt att man måste komma ihåg att ställa om hit och dit :)

#5 / / Petra Olsson:

Tycker det mest e jobbigt:) sommartid året runt vore ngt:) kram

#6 / / MartinaOlsson:

sv; ja det är ju verkligen det! :)

#7 / / Meta:

Vet egentligen inte vad jag tycker om det med sommar och vintertid egentligen. Spelar inte så stor roll nu då vi ställer tillbaka tiden känner nog mer av det på våren. Nu är det så bara att gilla läget och köra på.
En fin dag har det varit idag i alla fall, borde vara ättare att jobba med en sån dag. Hoppas din förkylning ger sig och att du blir pigg i veckan då du är ledig
Ha det gott i början av veckan
kram Meta

#8 / / Amanda Jona [SPONTAN]:

Jag hade mer än gärna valt att ta bort det här "tramset" med sommartid och vintertid, så mycket bättre att bara ha en och samma tid året runt :)

#9 / / eva linah:

åhh va fint!!

#10 / / linda:

Jag är alltid supernojig ang. tidsomstllningen :p

#11 / / Fröken Rödlök:

Jag bryr mig ärligt talat inte, känner inte av det nämnvärt. Vilket är ganska skönt faktiskt .. visst, förstår inte riktigt grejen men så länge jag har ställt om klockan (eller mobilen gör ju det av sig själv) så är det liksom lugnt :)

Svar: Tur du slapp försova dig, aldrig roligt att göra det men tror det är rätt många som lyckades komma lite galet till jobbet igår!
Förresten, du lämnar felaktig bloggadress när du lämnar kommentar hos mig, blivit en bokstav fel :)

#12 / / Eva`s blogg:

ställer den på kvällen sen märker jag inte av den mer, nej jag är inte förkyld bara feber :( men i dag är jag bra igen hi hi konstigt kram

#13 / / Dixi Wonderland:

Vilken fin bild :D

#14 / / Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

Så fin bild och jag förstår inte heller varför vi ska tramsa med att ställa om klockorna hit och dit! Grymt onödigt enligt min mening.

#15 / / Sussi:

Jag håller med. Vill också bara ha en tid. Det är jobbigt att hatta mellan sommar och vintertid. Jag började inte förrän kl 12 i går så om jag skulle lyckas att försova mig då är jag duktig på att sova haha Kram

#16 / / Annsoh:

Jätte fina bilder :D

#17 / / Mallan:

Så fint, vartifrån är vasen? :) Kram

#18 / / freja:

jag märkte inte av den extra timmen, sov som en stock och var lika trött när jag vaknade trots en timme extra. Annars har jag nog ingen direkt åsikt om det hela.

#19 / / sandra.:

vilken himla mysig och fin bild :)
älskar ljuslyktorna vart har du köpt dem? :) kram fina du <3

#20 / / ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag äääälskar när det byts till vintertid, för att man får sovmorgon och det känns ljusare. Men när det byts nästa gång och man måste kliva upp tidigare... nej tack >.<