Hönsmamman ringer & bakning

 
En liten pytteliten "gran" har kommit in hit me 
Så söt eller hur?
 
Onsdag & mitt i veckan dagen 
Känns ändå galet att det redan är torsdag i morgon eller hur  ? Och snart helg igen 
 
 Det va både Bakning och middags fix här innan jag gick till jobbet idag 
att börja sent har sina fördelar i bland 
Nackdelen är dock att skatterna fick va ensamma hemma men de är så himla duktiga så det gick bra.
Gillar inte då både mamman o pappan jjobbar kväll samtidigt  
 LÄS : Hönsmamman ringer och kollar dem flera ggr under kvällen ha ha 
 
 
 
Vad snabbt det mörknar om eftermiddagarna i dessa dagar! Inget ovanligt förårstiden i och för sig, men jag hinner glömma mellan åren hur tidigt det verkligen blir mörkt så här i slutet av hösten  
Tror jag tände lampor redan halv två här idag 
 
Nä som vanligt bara "min lille häst "som gjort jobbet idag ingen kitchen aid här inte även ifall jag önskat men ... 
 
 
 
 
Trött efter kvällsjobbet så 
läggdax nu när som helst 
ska bara ta mej en varmt kopp Te till .. nu  väntar soffhörnet på mig..några minuter innan sängen intas 
 
På hösten går jag in i en te-period och i fjol fastnade jag för Kusmis Kashmir tchai som kommer få hänga med mig under alla mörka höstkvällar. Lite kryddig julig smak av bl.a. kardemumma och nejlika. Såå gott
 
Ha en fin kväll och sköt om er 
 på återseende raringar!
Puss & Kram & Kärlek ♥
 
 
Publicerat i Allmänt / kök / mat
Taggar: baka / bakabröd / julen
#1 / / åsa i åsele:

Go morgon min kära :)
Vet Du va, jag har ju inte ens nån sån där köksmaskin... synd om mig va ;-) kanske just därför jag inte bakar matbröd ;-)
Nybakat är ju mums!!!
Jag börjar dagen med kaffe å avslutar kvällen med te,
dricker ju kopiöst med te...
Hojta om Du får veta varför "månadens blogg" inte längre finns tillgänglig för röstning.
Nu ska jag strax skjutsa Elin till skolan,
minus 8 grader kyligt.
Ha en fin torsdag, kram

#2 / / Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Mysigt med bakning! Ska försöka baka något i helgen till adventsfikan :)

#3 / / Eva`s blogg:

Åh så fint det blev här inne då :) bra text storlek :) gillas ****
jag skulle gärna ätit dom bullarna o en mugg kaffe :) mums ja jag är oxå en gåsmamma hi hi kramen

#4 / / Emma Broberg :

Så himla söt liten gran <3 Och mysigt med bak! Själv blir det bak för mig imorgon, längtar.

#5 / / Jessica Högberg:

Älskar granen! Skulle kanske kunna tänka mej😊

#6 / / Boel:

Mums vad gott :D

#7 / / H:

Så mysigt med bakning :)

#8 / / åsa i åsele:

Kan tyvärr inte rösta på Dig då jag icke hittar "månadens blogg" då jag följer Din länk... har letat hos Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet, men ej funnit det inlägget.
Ge mig en ny länk så ska jag rösta :)
kram

#9 / / Mirre:

Så gott och hehe ja jag är också lite så, hade också ringt flera ggr

#10 / / Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Svar; vad märkligt!
Inlägget ligger i bloggen och jag testade att rösta nu - fungerade 😬.
Finest har gjort lite uppdateringar på sidan igår, så var lite problem då..

Skriver jag in länken så hittar jag inlägget: http://sofiawerlin.se/2016/11/01/decemberblogg-rostning/

#11 / / Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

Och skulle länken till inlägget strula så använd direkt länken: http://poll.fm/5p1rt-se

Glömde skriva det i andra kommentaren <3