Kitchen Detailjs

 
Ja känner mej riktigt besviken ...och ledsen  
 
 
Hey darlings!
Hej min vän. Allt väl?
 
Hoppas ni har det bra och mysigt så här under mellandagarna!
Här hemma gör jag inte många slängar  nu och det är såå skönt. Går runt i mysdressen  och har bara myst sen vi kom hem här. 
 
Är ni lediga i mellandagarna eller jobbar ni?
 
I snapped a few pix on our kitchen
Köksbilder idag ...
 
Just nu har vi en ny chef som gjort sej av med alla vikarier och vi andra som är kvar får jobba rumpan av en 
Vi får ta allt  !  Mångar har blivit sjuka Många som går fast de är dåliga och smittar ner andra finns ju inga vikarier!!!  vi som tagit semester i mellandagarna blir inringda !! ja blev tom inringd på julafton men ja va ju sjuk så slapp men ändå .... Detta känns så ohållbart!! 
Nu idag har jag blivit inringd ( vilket ja trodde visserligen )  för att jobba både torsdag och fredag Fast jag tagit semester ! 
Det känns INTE ok att få åka hem i förtid när man är bortrest bara för att chefen portat bort vikarer 
Känner mej ledsen för att avbryta 
Missförstå mej inte jag Älskar mitt jobb men att hon gör så här...... suck 
Ja känner mej riktigt besviken ...och ledsen  
Tycker ni jag överreagerar?  usch känner mej ledsen jag ville vara med skatterna oxå mycket nu när de är små och lediga Sen om några år är det inte lika viktigt längre ...  
 
 
 
 
 
 
Här har vi haft Hämtpizza och soffhäng i kväll härligt ! 
Det är nästan att man är trött på julmaten nu ÄR inte ni ? 
 
Nu ska jag mysa lite med älsklingen här 
Ha en skön kväll, på återseende!
 
 
Kramar & Kärlek!
 
 
 
 
 
 
#1 / / Linda - kusin:

På mitt jobb tar vi hand om vikarierna så de kommer tillbaka till sommaren och över jul, har haft en tjej som jobbat flera somrar och det är för att hon vet att kommer hon hem så får hon jobba även på julen
Utan vikarie så fungerar ju inte jobbets vardag
Tänk om man rest bort med tåg/flyg betalar kommunen den ombokningen på resan då om man måste jobba ?
Blir det inte mer dyrt för kommunen och avbryta din semester ?
på våra jobb är det så såbart om ingen personal kommer och då är vikarierna guld värda !!!! Kanske ska chefen själv hoppa in och jobba ? kram

Svar: åhh nä försvann allt ja skrev till dej ?? skrev långt vi har oxå såna som kommer var sommar o var jul men i år har många gått ut i sommar så tyvärr fått andra jobb o inte kommit i år men sen skrämde hon ju iväg alla då vi jobbat upp ett antal bra vikarier för vi hade så såligt med förra chefen o nu ville vi fixa själva så förstör hon. har har bara varit sen i sommras. så dåligt kan väl vänta o se i ställer för köra iväg alla. vi höll knappt på att komma i väg i nov då vi alltid åker till göteborg en helg ja o maken men en vän jobba i stället då . usch detta ska hon minsann få veta sen
Ullie Webersköld

#2 / / Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Men göra sig av med vikarier känns ju dumt! Jättetråkigt att du behöver åka hem från semestern i förtid för att hoppa in och jobba :(. Tråkigt när det förstörs och alla andra blir lidande, hur mycket man än älskar sitt arbete så känns det inte roligt att gå dit om sånt händer.

#3 / / Eva`s blogg:

NEJ det är INTE ok alls om du har en beviljad semester så skall du ha dubbelt övertids betalt om du avbryter din semester vilket jag inte hade gjort ...fy vilken chef gör bara det du måste o inget mer, jag fasar för vi skall oxå får en ny chef blää skall arbetsträna i januari hoppas det går :( stor kram

#4 / / Jessica Högberg:

Mycket tveksam till att man får ringa in folk som har semester... Fråga kan man alltid men... kolla med facket!

#5 / / Kattis:

Tycker inte alls att du överreagerar...i min värld är det inte ok att bli inringd när man tagit ledigt för att hinna umgås med sin familj. Spelar ingen roll hur roligt jobb man har så är tiden med ens nära och kära viktigare!! Får man ens göra så och avbryta någons semester hur som helst??? Hoppas det inte blir allt för tuffa dagar nu utan vikarier och hoppas chefen får lite vett med nya året och det blir ändring för er!☺
Jotack, det räcker med julmat nu!

Kram

#6 / / Biggeros:

Jag tycker det är en riktigt dålig chef du har som inte kan respektera er ordinarie personal. Har man semester så tycker jag inte att man blir inringd för att chefen har gjort sig av med alla vikarier. Så bedrövligt. Det här hör man lite överallt. Det är alltid någon som blir drabbad. Är det ingenting ni kan ta upp till högsta ledning....Det är alltså inte okej och tydligen värnar inte er chef om sin personal. Stå på er. Kram

#7 / / Anna - mamma till två prinsessor och en prins:

Det är verkligen inte kul att vara tvungen att avbryta semestern! Du har nog rätt till extra kompensation för det... kolla med facket.
Hoppas du får njuta av lite ledigt nu vid nyår i alla fall!
Sv: nej jag har nästan ingen kontakt alls med brorsans familj. Ibland blir det bara så.
önskar dig ett gott nytt år!
Kram