Fläskfile i curry

 
 
Fläskfile i curry 
 
Detta gjorde vi här idag och ja jag vet ju att när jag lagt ut bilder ( ja inga jätte snygga bilder idag precis men alltid något )  frågar ni efter recept he he  :) såhär kommer det på en gång 
 
Muuums så gott detta var!!!

4-6 port
2 st fläskfiléer
4 bananer (inte för mogna, då går de lätt sönder)
smör att steka i
1 tsk socker
6 dl vispgrädde
1-2 msk curry
salt & peppar
2 tsk socker

Putsa filéerna och skär i skivor, ca 1 cm. Bryn dem på båda sidor och lägg över i en ugnsform. Häll över stekskyn. Dela bananerna på längden och stek dem i rikligt med smör. Strö över ca 1 tsk socker och låt de få en karamelliserad yta. Lägg över bananerna i ugnsformen. Blanda vispgrädde, salt, peppar, socker och curry. Smaka ev av med mer curry. Vispa sedan grädden och bred den över formen. In i ugnen 200 C ca 30 min tills rätten fått fin färg. Servera med ris och en god sallad.

 

 
 
Ingen i min familj är särskilt förtjust i varm banan – förutom jag som älskar det!! Men det blir himla god smak på såsen av dem även om man inte äter själva bananerna så hoppa inte över dem
 
Inget ris här idag då riset va slut men funkade lika bra me spagetti  :) 
 
 
 
 
 
 
Publicerat i Allmänt / Recept
Taggar: fläskfile / food / mat / recept
#1 / / TantGlad:

Mmm....varm banan älskar jag med.
Apropå bilder så kan jag tycka det är jättesvårt att fota mat. Jag har försökt ett par gånger. Det ser jättegott ut det jag lagat, men sen då jag försöker mig på att fota skapelsen , ser det ut som nåt slafs haha. Maten ser godare ut för mig i värkligheten hehe.

Tack för receptet nu.
Ha en deilig fredag
Kramkram.

#2 / / TantGlad:

Mmm....varm banan älskar jag med.
Apropå bilder så kan jag tycka det är jättesvårt att fota mat. Jag har försökt ett par gånger. Det ser jättegott ut det jag lagat, men sen då jag försöker mig på att fota skapelsen , ser det ut som nåt slafs haha. Maten ser godare ut för mig i värkligheten hehe.

Tack för receptet nu.
Ha en deilig fredag
Kramkram.

#3 / / åsa i åsele:

Jag har i princip lagt bort detta att fota maten,
tycker ofta det blir som en formlös gegga ;-)

Ditt recept påminner om Flygande Jacob... eller hur :)

Detta ska jag testa,
dock utan bananer ;-)

kram

#4 / / Petra:

Jag tycker det är gott med frukt i maten 😀Jo men vi har ingen soffa alls i vårat vardagsrum så vi är så illa tvungen nu 😀Bäddsoffan köpte svärföräldrarna åt oss då vet dem att de kan sova här haha ,ha en fin helg o hoppas huvudvärken ger med sig jag är så trött på detta väder nu .kramar

Åh så mycket gott! Jag älskar frukt som är uppvärmd :D

#6 / / Helen:

mm så gott!! måste testa någon dag, kram

#7 / / Meta:

Den är jättegod, har bytt ut filen till kyckling det gick det med.
Önskar er alla en fin och bra Advent
Kram Meta