for a little while

 
Home is where i feel calm 
 
 
Hej hallå  på er raringar !
Hallå från sjukstugan!
 
 Snö och gråslaskigt utanför gardinerna men inne är det lite ljusare iaf.
Kan det bero på att jag har massa ljus tänt ??  :)  hi hi ja kanske det  
Nä men snön har lagt sej här så ljusare blir deet. 
Är ju som ni vet ett ICKE fan utav snö så jag säger NEJ Tack för mera nederbörd och kommer säkerligen få mera och mera. 
Endast att det är roligt för mina skatter och alla små när sportlovet börjar snart. 
 
Vad har ni hittat på idag då ? 
 
 
Saker till vår middag här ... 
 
Yes, idag mär mellanskatten något bättre ♥ 
. Snorig och trött men febern va lite mindre idag men ack sååå gnällig ännu 
Förstår inte detta gnällande när man är sjuk.. oj så mycket uppmärksamhet man ska få då .. tja de små goa ♥ 
Så jag vabbar vidare men på bättring är det. 
 
 
Här gjorde vi Gulasch soppa till middagen här 
Receptet hittar ni   HÄR   ifall ni  oxå vill göra den. 
Tycker mycket om soppor på vintern halvåret då man är frusen och så är det ju så gott. 
Äter ni mycket soppa?? 
Idag åt vi frallor till . Annars älskar jag ju nybakt bröd till oxå 
 
 
 
Måste ha lite mysig dukning oxå såklart 
Knäppte några bilder när vi  gjorde middag idag  Alla va med och hjälpte till ..är ju så sko..j tom lilla sjuklingen .
 
 
 

Ha nu en härlig kväll, imorgon är det fredag och då hörs vi igen!

Kramar & Kärlek!

 

 

#1 / / Lena :

Här äter vi soppa nästan en gång i veckan. Så gott. Men vi äter det på sommaren med! Morotssoppa,thaisoppa, gulasch... You name it, så gott 😋 Underbar fönsterlampa förresten. Jag är ute efter en silvrig blomkruka eller vad det är, och det ser jag att du har på köksbordet! Fin! Var har du köpt den????
Ha en härlig dag o kram !

Svar: Krukan 'lskar jag. köpt på NILLE i ulricehamn en jätte mysig affä. på dyrare ställen kan den kosta uppåt 700 här lite billigare. Vi äter oxå soppa på sommaren men värmande gott på vintern :D Har du ätit kräftsoppan ? Den är underbar. den finns under receptet och en till me potatiar o köttfärs jätte god. ha en fin helg vi är lediga o helgen har redan börjat även utan vabb har ja lång helg kram på dej o tack för dina kommentarer fina <3
Ulrika Webersköld

#2 / / Linda - kusin:

Här äter vi aldrig soppa !!! Åt inte det som barn heller så det är väl därför jag inte själv gör det MEN tar gärna emot recept på kyckling, räk-kräftsoppa eller fisksoppa ....

Nybakat bröd DET är gott ;)

Svar: linda krääftsoppan finns här under recepten ! :)
Ulrika Webersköld

#3 / / ♀ THE REVOLT ♀:

Va gott och mysigt med soppa nu när det är vinter!:D

#4 / / Petra:

Soppa är så vansinnigt gott 😀😜perfekt i dessa vinterdagar kramar