Feng Shui - Sovrummet

 
Sovrummet  ska symbolisera vila och kärlek och ska därför inte inredas i för starka färger.
 
Hej finingar!
 
 
Krasslig bloggerska har vi idag!:( En dum förkylning, som jag kände på mig skulle komma reda för några dagar sedan, är nu alltså här. Fy så segt Räckte med att går runt på Vårruset igår sen "small det till " här på kvällen på en gång mådde jätte dåligt 
 
 
 Sitter tyvärr här alltså rödnäst, jättesnuvig, rufsig och lite febrig under filten Fryyyser Brr. 
Har tagit tablett men det tar väl att verka lite 
Så trött på detta med förkylningar nu suck !! 
 jag har inte tiid att vara sjuk! (när har man det egentligen;)
 
 
 Efter hallen är det sov rummet som bör prioriteras. inom Feng Shui
 
Sovrummet  ska symbolisera vila och kärlek och ska därför inte inredas i för starka färger. Kanske därför som jag älskar att ha väldigt ljust helst bara vitt i sovrummet 
 
Många föräldrar hyser in sig i det minsta rummet för att ge plats åt barnen, men faktum är att föräldrarna ska ha det bästa rummet. Man tänker som med syrgasmasken på flygplanet. Se till att skapa en
 rofylld och avkopplande tillvaro för dig själv först, så att du har kraft och energi till att vara en bra mamma och pappa.
 
När man inreder sovrum är det viktigt att tänka på kraftpositionen. Med det menas att man ska ha trygghet och stöd i ryggen (mot en vägg) och fri sikt framåt, över dörr och fönster. Ni vet den där känslan av att ha koll på vad som händer. Detta är något som ligger långt tillbaka i våra kroppar (närmare bestämt sedan tiden i grottorna, där vi var tvungna att vara beredda på att försvara oss mot faror)
 
Mer följer i morgonens inlägg ....
 
 
Nu ska jag bädda ner mig under duntäcket och hoppas på några timmars host-ostörd-sömn!
 
 
Vi ses i morgon igen hoppas jag !
  
 
KRAM KRAM

#1 / / lena:

Mysigt o rofyllt. Kram!

#2 / / Monica:

Fint ni har det.
Ja de ska målas är det tänkt. Chiffonjén ska Pelle ha så vi får väll se om den blir svart eller vit. Tänkte testa ASCP på möblerna är lite nyfiken på den färgen.

Du får gärna hjälpa mig att hålla utkik efter sängbord, precis som du sa är det nått i den stilen som jag är ute efter!
Hoppas ni mår bättre idag. Kram

#3 / / Lollo:

Åh, vilken vacker blogg!! ;)

#4 / / Monica:

Vad menade du med att du hittat på FB?

#5 / / Monica:

Kan du skicka mig länken på FB?

#6 / / Linda:

Vilket härligt sovrum ni verkar ha. Så fridfullt.