Mjuk Pepparkaka

 
 
Mjuk Pepparkaka 
 
Ja såklart att ni kan få receptet .. Tror nog att jag kanske lagt ut det innan men va gör väl det 
Den är sååå mummsig !! 
 
 
2 ägg
3 dl  socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 1/2 tsk pepparkakskryddor
1 1/2 dl gräddfil
75 gr smält smör
 
 
Gör såhär: 
 


Vispa ägg, socker pösigt . Blanda mjöl , bakpulver och pepparkaks kryddorna
Rör ihop omväxlande med gräddfilen. Tillsätt sist det smälta smöret.

För att få smeten och kakan lite saftigare har jag ibland lagt i en eller två matskedar med lingonsylt 

Häll smeten i en smord bröad form ca 1.5 lit form 

Gräddas i 175 gr ca 45 min 

Lycka till !!!
#1 / / Sotnosen!:

Mums!

Vilken mysig blogg jag snubblade in på, just som jag letade nya och inspirerande bloggar! ;)

#2 / / S:

Mjuk pepparkaka är ju så otroligt gott. Nu blev jag sugen. skickar du lite? Haha.

Svar: Oh ja, Wizard of Oz är en klassiker men the wicked witch ÄR läskig så jag förstår dina barn haha.

#3 / / MartinaOlsson:

hej sötnos!
ställ gärna en eller flera frågor i min frågestund, svarar på alla frågor så det är bara att fråga på, inga frågor är pinsamma eller dumma!
självklart länkar jag dig också :)
http://martinaolsson.myshowroom.se/24825/qa/

#4 / / Sotnosen!:

Har lagt till dig nu! ;)

Kramar!

#5 / / Mamma till William och Wilma:

Gott gott med mjuk pepperkaka..har inte bakadet det i år..kram

#6 / / Anonym:

sv: usch då! många som är sjuka den här tiden:/ jag har precis lyckas bli frisk så hoppas det håller i sig:P jodå min jul var jättemysig men som du säger, det går sååå fort! :P